سلولیت یا تجمیع موضعی غیر عادی چربی با رژیم گرفتن از بین نمی رود و به رژیم غذایی پاسخ نمی دهد.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیات علمی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  سلولیت يك نوع آنژیوپاتی ناشی از آسیب سیستم وریدي گردش خون، لنف و مویرگ ها است که این آسیب بافتی در زیر پوست حاصل شده و علل افزایش چربی در زیر پوست می شود.

وی تصریح کرد: این تجمیع غیر عادی چربی به رژیم غذایی پاسخ نداده و با رژیم گرفتن از بین نخواهد رفت.

دکتر انتظاری متذکر شد: از راه های  برطرف کردن سلولیت می توان به جراحی لیپوساکشن، درمان های رادیوفرکانسی و لیزر اشاره کرد.

این متخصص خاطر نشان کرد: لیزر درمان با افزایش گردش خون بافتی، کاهش چسبندگی ها و التهاب بافتی سبب کاهش تورم و تخلیه هر چه بیشتر مایعات زیر پوستی و کاهش سایز می شود.

وی خاطر نشان کرد: از جنبه دیگر، لیزر درمانی باعث نرم شدن بافت و از بین رفتن توده های کوچک و بزرگ می شود و خروج چربی از سلول های چرب سریع تر صورت گرفته و برداشت این ذخایر در اثر افزایش خون بافتی همراه با رژیم غذایی، امکان پذیر می شود.

این متخصص تاکید کرد: با تابش های متعدد طی جلسه های منظم و توصیه شده توسط پزشک، کاهش سایز و کم شدن التهاب در این بافت ها ایجاد می شود و نیز با افزایش ساخت کلاژن پوستی مانع شل شدن و افتادگی پوست می شود./ح
برچسب ها: سلولیت ، رژیم ، لیپوساکشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار