نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با بيان اينکه در نظام جمهوري اسلامي اخلاق و سياست پيوستگي تام دارد، گفت: مردم کانديدايي را مورد توجه قرار دهند که پايبند به ضوابط باشد.

حجت‌الاسلام "علي سعيدي" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ در آستانه انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري به ضرورت رعايت اخلاق انتخاباتي اشاره کرد و گفت: آنچه عرض مي‌کنم توجه به شأن و جايگاه رئيس قوه مجريه در نظام جمهوري اسلامي ايران است چرا که اين  نظام با همه نظام‌ها فرق مي‌کند.

وي با بيان اينکه در نظام جمهوري اسلامي "اخلاق" و "سياست" يک پيوستگي تام و تمام دارد، اظهارداشت: نظرات مختلفي است مبني براينکه اخلاق با سياست در تضاد است و  يا سياست بايد تابع اخلاق باشد ولي در اسلام بين اخلاق و سياست پيوستگي وجود دارد.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تصريح‌ کرد: اگر مسئولين در چهارچوب ارزش‌هاي اخلاقي و احکام شرعي عمل نکنند نخواهند توانست در اين مسير حرکت کنند.

وي افزود: توصيه من به نامزدهاي انتخابات اين است که توجه بکنند پيوستگي بين اخلاق و سياست در تمام مراحل حفظ شود و از موضع گيري‌ها و سخنراني‌هاي غيراخلاقي  پرهيز کنند.

حجت‌الاسلام سعيدي در ادامه اظهار داشت: کانديداهاي انتخاباتي بايد متناسب با ظرفيت خودشان، ظرفيت نظام و متناسب با مصالح و شرايط فعلي مملکت وعده دهند و مدام در جهت تخريب ديگران حرکت نکنند چرا که اين کار عدول از اصول و مباني اخلاقي است.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران خاطرنشان كرد: کسي که يک قانون را نقض مي‌کند معلوم نيست در جاهاي ديگر نسبت به رعايت قوانين اقدام کند يا نه بنابراين مردم بايد به اين نکته توجه کنند و اگر فردي پايبند به ضوابط بود مورد توجه قرار گيرد.

گفتني است، طبق اطلاعيه وزارت کشور انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري همزمان با انتخابات ميان دوره‌اي مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي 24 خرداد سال جاري برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار