نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: مسوولیت انقلاب بزرگ ایران بر عهده روحانیون و چهره‌هایی است که در عرصه‌های مختلف ایفای نقش کرده‌اند و باید آسیب های امروز جامعه شناسایی شود تا در ادامه راه مشکلی وجود نداشته باشد.

روحانیون آسیب های امروز جامعه را شناسایی کنند
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در همایش طلایه داران تبلیغ ویژه ماه مبارک رمضان در زنجان اظهار داشت: جایگاه روحانیت در عصر غیبت امام زمان(عج) و در دوره‌های مختلف متفاوت است چرا که این قشر از عالمان در طلایی‌ترین دروه‌ها ایفای نقش کرد و بسیار تاثیر گذار بوده‌اند. 

وی شرایط زمان حاضر در کشورهای عراق، سوریه، یمن، لبنان، سوریه و فلسطین را از نشانه های ظهور امام زمان(عج) بیان کرد و یادآورشد: به نظر می‌رسد تاریخ نمونه‌ای به این گستردگی از حوادث را نداشته است. 

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: شکل گیری انقلاب اسلامی ایران بر دوش گرانقدر و بزرگوار، امام راحل بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه و تحقق بخش آرمان های بنیانگذار کبیر این انقلاب هستند. 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه هم اکنون این بار مسوولیت بر دوش روحانیون و چهره های درخشان جامعه اسلامی در ایران است، اظهارکرد: این قشر از عالمان در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده‌اند و این پیشتازی مستلزم جوهره است که باید با حفظ آن ، دیگران از مصادره این جایگاه عاجز شوند. 

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه قبل از بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) نمی توان ملاکی برای ارزیابی افراد در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: بعد از بعثت رسول اکرم(ص) که در راس حکومت اسلامی قرار داشتند، معیار و ارزش هر کدام از اقشار و طبقات به میزان وابستگی آنها به نظام اسلامی است. 

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: ولایت ارثی و سهمیه‌ای نیست و از خداوند متعال و پیامبر گرامی اسلام(ص) منتقل شده و ارزش همه افراد به میزان کسب فیض آنان از پیامبر عظیم الشان است. 

حجت الاسلام والمسلین سعیدی تاکید کرد: میزان ارزش هر نماینده، مسجد، شخص و حزبی بستگی به میزان پیوستگی آنها به رسول خداست. 

وی افزود: روحانیت باید با داشتن بصیرت و با تکیه بر گفتمان دینی و نبوی منبرها را به منظور مبارزه با ظلم، ظالم و ظهور مهدی موعود(عج) فعال کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، ولایت فقیه را ولایت رسول الله بیان کرد و افزود: تولی و تبری در عصر حاکمیت ولایت فقیه است و بنیه اصلی حکومت دینی در جامعه اسلامی خود مردم هستند. 

وی با بیان اینکه ولایت فقیه همچون خورشیدی می درخشد گفت: باید اعتدال در ولایتمداری رعایت شود، اعتدالی که نه جلوتر و نه عقب تر از رهبری باشد و باید همگام و هم مسیر با رهبر حرکت کرد. 

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان تاکید کرد: باید نسبت به مسایل انقلاب اسلامی مسوولیت داشت.

انتهی پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار