روزانه یک غرفه فراخوان و جذب داوطلب واکنش اضطراری در هریک از بوستان های منطقه 19 برپا می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 19، محمد باقر علیزاده دبیر ستاد بحران منطقه با اعلام این خبرگفت: در سال گذشته  بیش از 2700 نفر داوطلب واکنش اضطراری ثبت نام شده و تحت آموزش مدیریت بحران قرار گرفتند و امسال نیز با برپایی غرفه های فراخوان داوطلب واکنش اضطراری در بوستان های منطقه داوطلبان جدید عضوگیری می شوند.
به گفته وی این غرفه ها توسط اعضای فعال گروه های دوام منطقه به تفکیک، در همه محلات برپا می شود.
علیزاده افزود: در غرفه های ستاد بحران علاوه بر ثبت نام شهروندان جهت عضویت درگروههای دوام، بروشورهای حاوی پیام های کوتاه ایمنی در برابر زلزله که توسط سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهرتهران تهیه شده بین شهروندان توزیع می شود.
وی همچنین به آموزش همگانی 7100 شهروند منطقه و برگزاری 247 مانور در خصوص روش های مقابله با حوادث طبیعی اشاره کرد و گفت: در این راستا آموزشهای عملی و تئوری درخصوص کمک های اولیه، نحوه چادرزنی، اطفاء حریق، آمادگی دربرابر زلزله و سایر آموزشهای لازم در مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی و سایر اماکن عمومی محدوده منطقه صورت گرفته است. علاوه براین این ستاد موفق به افزایش گروه های دوام به 27 گروه شده است.
به گفته علیزاده فعالیتهای آموزشی این ستاد برای آماده سازی هر چه بیشتر شهروندان در مواجهه با حوادث طبیعی و اجرای راهکارهای پیشگیری به شکل برنامه ریزی شده ادامه خواهد داشت./ف
برچسب ها: غرفه ، فراخوان ، بوستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار