مقام سابق آمریکایی احتمال اقدام کره شمالی برای حمله موشکی به پایگاه های آمریکا در ژاپن ، گوام یا خاک آمریکا را بسیار ضعیف دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان ، ریچارد هاس مدیر سابق بخش برنامه ریزی وزرات امور خارجه آمریکا در گفتگو با این شبکه افزود آنها (مقامات کره شمالی) عواقب چنین اقدامی را می دانند و دست به چنین کاری نخواهند زد.

آنها می دانند اگر چنین اقدامی صورت گیرد نه تنها دومین جنگ شبه جزیره کره درخواهد گرفت بلکه آخرین جنگ شبه جزیره کره نیز خواهد بود چرا که پس از آن دیگر کشوری به نام کره شمالی وجود نخواهد داشت.

وی گفت آمریکا در صورت لزوم در خصوص بحران شبه جزیره وارد عمل خواهد شد نه تنها برای مهار کره شمالی بلکه برای مطمئن ساختن مجدد متحدان آمریکا در منطقه چنین کاری صورت خواهد گرفت. آمریکا در کره جنوبی بیش از بیست و هشت هزار نظامی و به این کشور تعهد امنیتی دارد.

وی افزود آمریکا به معماری امنیتی آسیا توجه خاصی داشته باشد زیرا تاریخ آسیا اکنون بیش از هر زمان دیگر خود را نشان می دهد و اگر کره جنوبی و ژاپن از جانب آمریکا تعهد امنیتی احساس نکنند آنگاه آنها نیز به دنبال بازدارندگی هسته ای خود خواهند بود و از این رو آمریکا باید به متحدانش در این منطقه اطمینان مجدد بدهد و باید مطمئن باشند که آمریکا از آنها در برابر کره شمالی حمایت خواهد کرد.

وی گفت چین از نفوذ خود برای حل بحران شبه جزیره کره استفاده نمی کند چرا که از آن هراس دارد که یک کره واحد (با وحدت دو کره) با حضور نیروهای ارتش امریکا در مرز چین شکل گیرد. ما حاضریم در خصوص شبه جزیره کره با چینی ها گفتگو کنیم به آنها بگوییم کره شمالی مجهز به سلاح هسته ای نمی تواند در فرایند وحدت دو کره قرار گیرد .
برچسب ها: حمله ، موشک ، کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار