پکن اعلام کرد اسرائیل باید فورا عملیات نظامی در نوار غزه را متوقف کند و از گسترش شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری جلوگیری کند.

لین جیانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز پنجشنبه گفت که همه طرف‌های درگیر در مناقشه اسرائیل و حماس باید از قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، از جمله قطعنامه‌ای که روز چهارشنبه منعقد شد و از اسرائیل خواسته بود ظرف ۱۲ ماه از سرزمین‌های فلسطینی اشغالی خارج شود، عمل کنند. 

وی گفت اسرائیل باید فورا عملیات نظامی در نوار غزه را متوقف کند و از گسترش شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری جلوگیری کند.

لین افزود: «کشور‌های مربوطه باید نگرش مسئولانه اتخاذ کنند و اقدامات مشخصی را برای پیشبرد اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل انجام دهند». 
وی گفت که چین به "ارتباطات نزدیک" با همه طرف‌ها ادامه می‌دهد و برای آتش بس و "راه حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مسئله فلسطین در زمان اولیه" تلاش می‌کند.

چین از آمریکا خواست سامانه موشکی را از فیلیپین خارج کند

وزارت امور خارجه چین روز پنج‌شنبه گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ایالات متحده سامانه موشکی تایفون را از فیلیپین خارج نخواهد کرد، محکوم کرد.

سخنگوی این وزارتخانه طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت پکن به‌طور جدی نگران این خبر است، زیرا این تصمیم را تصمیمی می‌بیند که «چرخ تاریخ را به عقب برمی‌گرداند، امنیت منطقه را به‌طور جدی تهدید می‌کند [و] تقابل ژئوپلیتیکی را تحریک می‌کند». 

چین از ایالات متحده خواست که این سیستم را «در اسرع وقت» خارج کند.

پیش از این، منابع به رویترز گفته بودند که سیستم مورد بحث فعلاً در جای خود باقی خواهد ماند. سامانه موشکی تایفون برای اولین بار در اوایل سال جاری در طی تمرینات مشترک وارد مانیل شد.

مترجم: پورکند

برچسب ها: چین ، جنگ غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار