عضو دفتر سیاسی حماس نسبت به کارآمدی سفر آنتونی بلینکن برای کمک به دستیابی به توافق آتش‌بس میان حماس و رژیم اسرائیل ابراز تردید کرد.

حسام بادران، عضو دفتر سیاسی حماس، نسبت به کارآمدی سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا برای کمک به دستیابی به توافق آتش‌بس میان حماس و رژیم اسرائیل ابراز تردید کرد و اظهار داشت که توافق واقعی مستلزم فشار قابل توجهی از سوی واشنگتن بر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل است.

بادران در بیانیه‌ای امروز پنجشنبه نتانیاهو را متهم کرد که با عدم تأیید صریح مفاد توافق و تحمیل عمدی شرایط غیرواقعی برای تضعیف صلح، مانع از این روند شده است. وی همچنین از تلاش‌های مقاومت لبنان در غزه قدردانی و بر موضع قاطع کشور‌های عربی در برابر تجاوزات رژیم اسرائیل به حاکمیت لبنان تاکید کرد.

اظهارات وی یک روز پس از حضور بلینکن در قاهره و پس از دو روز انفجار دستگاه‌های بی‌سیم در لبنان بیان می‌شود؛ اقدامی که اسرائیل را مقصر آن دانسته‌اند.

پیشتر، «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن، وزیرامورخارجه آمریکا در قاهره اظهار کرد: با بلینکن درباره نیاز فوری به آتش‌بس در غزه، آزادی اسرا و ارسال کمک‌ها گفت‌وگو کردیم. ما همچنین اهمیت برقراری ثبات در خاورمیانه از طریق پاکسازی منطقه از سلاح‌های کشتار جمعی را مورد بحث قرار دادیم.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار