مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: با افزایش خروجی سد زاینده رود، آب از 20 فروردین در شبکه های توزیع به کشاورزان تحویل می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان  و بنا بر اعلام روابط عمومی آب منطقه ای اصفهان، محمد علی طرفه اظهار کرد: با وجود شش سال خشکسالی و کاهش شدید منابع آبی، براساس ابلاغیه وزارت نیرو و مصوبات مقامات استان و شورای تامین که حاصل جلسات متعدد با نمایندگان کشاورزان و مسوولان در جهاد کشاورزی بود، تصمیم به رهاسازی آب و توزیع آن برای کشت بهاره گرفته شد.
وی افزود: با توجه به اینکه حجم آب سد زاینده رود هم اکنون در حدود 350 میلیون متر مکعب است که نسبت به میانگین دراز مدت بیش از 60 درصد کاهش نشان می دهد، توزیع آب کشاورزی با شرایط و محدودیت هایی انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: توزیع آب فقط برای انجام کشت بهاره و با رعایت خط قرمز آب شرب و حداکثر حدود سه ماه خواهد بود.
طرفه اضافه کرد: اجرای برنامه توزیع آب منوط به صرفه جویی و نظارت بر برداشت در همه بخش های مصرف از جمله مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی است.
مدیر عامل آب منطقه ای اصفهان گفت: در این شرایط رعایت الگوی کشت مناسب با توجه به محدودیت زمانی توزیع آب توسط کشاورزان اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: همکاری کشاورزان با نیروهای انتظامی و فرمانداران در جهت کنترل برداشت های غیرمجاز ضروری است.
به گفته وی لازم به ذکر است وضع ورودی و خروجی به سد زاینده رود و میزان منابع آب موجود در سد به صورت ماهیانه بررسی شود و در صورت بروز هر گونه مخاطره برای تامین آب شرب با هماهنگی وزارت نیرو و مقامات استان تغییرات لازم در برنامه توزیع آب اعمال خواهد شد./ع

برچسب ها: اصفهان ، زندگی ، زنده رود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.