محمد جواد محمدی زاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم دیدار نوروزی معاونین، مدیران وکارکنان این سازمان اعلام کرد: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در حوزه محیط زیست طراحی می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بیانات نوروزی مقام معظم رهبری برای معرفی الگوی اسلامی - ایرانی در تمام حوزه ها ، افزود: امروز که محیط زیست صاحب پشتوانه اجتماعی است و تصمیم گیران در همه دستگاه ها موضوع محیط زیست را دغدغه خود می دانند می بایست مدلی که برگرفته از آموزه های دینی، فرهنگ قوی ایرانی و پشتوانه فرزانگان، اندیشمندان و پژوهشگران را در حفظ محیط زیست دارا است،‌به مردم معرفی شود.
 
محمدی زاده ادامه داد : این مدل می تواند معرف انقلاب ما ،‌موازین اعتقادی ما و سلامت رفتاری ملت باشد و سازمان حفاظت محیط زیست امسال در جهت طراحی این الگوی محیط زیستی حرکت خواهد کرد.
 
رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: این سازمان از همه ظرفیت ها علمی متخصصین حوزه محیط زیست و سازمان های مردم نهاد برای طراحی الگوی محیط زیست اسلامی-ایرانی استفاده می کند، تا یکی از منویات رهبر انقلاب محقق شود.
 
به گفته محمدی زاده، هدف سازمان حفاظت محیط زیست توسعه پایدار است ولی میخواهیم مدل اسلامی و ایرانی که با اعتقادات مردم سازگار باشد، در حوزه محیط زیست طراحی شود.
 
درج مفاهیم محیط زیست در بیش از 215 صفحه کتاب های درسی
 
مهندس محمدی زاده از درج مفاهیم محیط زیست در بیش از 215 صفحه کتاب های درسی خبر داد و افزود:  باید تمام دانش آموزان، دانشجویان در امر حفظ محیط زیست درگیر شوند.
 
وی با اشاره به اینکه ارزیابی ها نشان می دهد هیچ آتش سوزی در روز طبیعت صورت نگرفته است،تصریح کرد: امسال مردم به طبیعت احترام گذاشتند و باور کردند که باید به سمت طبیعت بروند ولی محیط زیست را آلوده نشود.
 
 کاهش 30 در صدی شاخص های آلایندگی هوا نسبت به سال گذشته
 
محمدی زاده از کاهش 30 در صدی شاخص های آلایندگی هوا نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: با اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا ‌ توسط سازمان حفاظت محیط زیست 30 در صد از خودرو های کشور با استاندارد یورو 4 عرضه می شوند .
 
به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تعامل وزارت صنعت همچنین خودرو های وارداتی زیر استاندارد یورو 5 وارد کشور نمی شود
وی اظهار داشت : در طرح های جامع مختلف سازمان حفاظت محیط زیست از جمله مدیریت پسماند،‌خود اظهاری،‌آب و خاک، پایش لحظه ای، استاندارد های آلایندگی در حوزه دریا و غیره بستر های قانونی ایجاد شد که با تعامل دستگاه ها به نتیجه رسید.
 
 فراهم شدن بستر های برنامه پنجم توسعه در حوزه محیط زیست
 
معاون رییس جمهور با بیان اینکه سند ملی محیط زیست با صد ها هزار ساعت وقت تهیه شده است، افزود: در قانون برنامه چهارم  توسعه حداکثر 30 در صد از اهداف محیط زیست تحقق پیدا کرد .
 
وی افزود: آیین نامه های مربوط به قانون پنجم توسعه نیز در هیات دولت مصوب شده است و در سال دوم این برنامه، کل اهداف مربوط به اجراییات و بستر های برنامه پنجم توسعه محقق و ساز و کار های آن طراحی شده است.
 
محمدی زاده همچنین از نهایی شدن سیاست های عمومی محیط زیست در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و افزود: به زودی سیاست های کلان محیط زیست که بر اساس منویات مقام معظم رهبری تدوین شده است ، نهایی می شود./ز
 
 

برچسب ها: حفاظت ، طراحی ، الگو ، ایرانی ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار