افسانه موزه ها اولين مجموعه انيميشني است كه به معرفي موزه هاي ايران پرداخته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، افسانه موزه ها نام مجموعه ایست که به تهیه کنندگی مرکز پویا نمایی صبا و کارگردانی امين ياوري مقدم که در 13  قسمت 15دقیقه ای با تکنیک 3 بعدی کامپیوتری تولید و هم اکنون در کنداکتور پخش شبکه پویا قرار گرفته است.
امين ياوري مقدم طي گفتگويي با خبر نگار روابط عمومی مرکز پویانمایی صبا  در پاسخ به این سوال که افسانه موزه ها راجع به کدامیک از موزه های ایران می باشد گفت:هر قسمت از مجموعه مربوط به یک موزه خاص می باشد، لذا با توجه به سيزده قسمتی بودن مجموعه مذکور، سیزده موزه منتخب و شاخص ایران معرفی خواهند شد. به عنوان نمونه می توان به موزه ایران باستان اشاره کرد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که موضوع این انیمیشن چیست گفت:موضوع درمورد یک گروه فیلمسازیست که در هر قسمت درحال تولید فیلمی از یک افسانه مي باشند. افسانه مذکور که مربوط به یکی از اشیائ شاخص درون موزه است، داستانی را مطرح می کند که نشان میدهد هر شیئ که در موزه قرار دارد داراي پيشينه ايست.  در انتهاي هر قسمت اطلاعاتي راجع به موزه در خلال داستان و با چاشني طنز به مخاطب ارائه مي شود.
اين كارگردان انيميشن در پاسخ به اين مطلب كه تعداد موزه هاي ايران بيشتر است و آيا تصميمي مبني بر افزايش تعداد قسمت هاي اين مجموعه اتخاذ شده يا خير مي افزايد:ساخت چنين مجموعه هايي نيازمند پشتيباني سازمان هاي متولي و خصوصا سازمان ميراث فرهنگي مي باشد و در صورت حمايت ارگان هاي مذكور مي توان تمام موزه هاي ايران را به كودكان و نوجوانان معرفي كرد
لازم به ذکر است پخش این مجموعه از روز چهار شنبه 21فروردین ماه ساعت 16:30از شبکه پویا شروع می شود./ي2

برچسب ها: شبکه پویا ، افسانه ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.