مدیر گروه پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری گفت: متوسط ابتلا به بیماری فشار خون بالا در افراد 15 تا 64 این استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:غلامعلی حبیبی گفت: طبق مطالعات صورت گرفته در کشور، در بین سال های 88 - 85 میانگین مبتلایان به بیماری فشار خون در گروه های سنی 15 تا 64 ساله استان چهارمحال و بختیاری، 17.2 درصد است و این در حالی است که این میانگین در کشور، 16.6 درصد می باشد.
وی افزود: برای کنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری فشار خون بالا اقداماتی نظیر آموزش و اطلاع رسانی در زمینه اندازه گیری فشار خون، غربالگری بیماران مبتلا به فشار خون از سن 30 سالگی به بالا و اندازه گیری فشار خون بیماران مبتلا به فشارخون به صورت ماهیانه باید انجام شود.
حبیبی تصریح کرد: اقدامات ذکر شده در یکصد مرکز بهداشتی و درمانی و 300 خانه بهداشت یا پایگاه بهداشتی در سطح این استان انجام می شود.
مدیرگروه پیشگیری ازبیماری های مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری، نظارت بر نحوه درمان بیماران و کنترل فشار خون افراد، ارجاع بیمار به کارشناسان تغذیه و یا پزشکان متخصص و انجام آزمایش چربی و قند خون بیماران و سایر فاکتورهایی که ممکن است درمیزان فشار خون تاثیرگذار باشد را ازدیگر اقدامات مرکز بهداشت این استان در زمینه کنترل و پیشگیری از ابتلا به این بیماری دانست.
به دلیل افزایش ابتلا به بیماری فشار خون، شعارهفته سلامت امسال ازسوی سازمان بهداشت جهانی، فشارخون را جدی بگیریم، نامگذاری شده است./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.