رئيس دادگستري استان سيستان و بلوچستان گفت: طي انتخابات اخير، قوه قضاييه نقش جديدتري را ايفا کرده و با تشکيل "ستاد جرايم انتخاباتي" و با دعوت از متوليان انتخابات، ستادها و مسئولان و توجيه جرايم انتخاباتي به آنان از وقوع تخلفات پيشگيري مي‌کند.

"ابراهيم حميدي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در رابطه با نقش دستگاه قضا در پيشگيري از جرايم انتخاباتي اظهار داشت: جرايم و تخلفات مربوط به انتخابات، در قانون پيش‌بيني شده و مهم‌ترين نقش دستگاه قضا، برخورد با اين تخلفات است.

وي ادامه داد: طي انتخابات اخير، قوه قضاييه نقش جديدتري را ايفا کرده و با تشکيل"ستاد جرايم انتخاباتي"و با دعوت از متوليان انتخابات، ستادها و مسئولان و توجيه جرايم انتخاباتي به آنان از وقوع تخلفات پيشگيري مي‌کند.

حميدي با بيان اينکه توجيه افراد مي‌تواند در پيشگيري از تخلفات موثر باشد گفت: در انتخابات مجلس نهم نقش پيشگيري قوه قضاييه در جرايم کاملا مشهود بوده و به همين ترتيب انتخابات در فضاي سالم برگزار شد.

رئيس دادگستري استان سيستان و بلوچستان تصريح کرد: ستادهاي جرايم انتخاباتي براي پيشگيري از تخلفات انتخابات رياست جمهوري و شوراها با بخش‌نامه رئيس قوه قضاييه، هم‌اکنون فعال بوده تا جرايم انتخاباتي به وقوع نپيوندند.

وي اظهار داشت: در صورت وقوع تخلف نيز دستگاه قضا شعباتي را در دادگاه‌ها و دادسرها براي رسيدگي تخصصي به تخلفات انتخاباتي تشکيل داده است.

رئيس دادگستري استان سيستان و بلوچستان در پايان با اشاره به اين که قوه قضاييه سوابق قضايي نامزدهاي رياست جمهوري را اعلام مي‌کند خاطر نشان کرد: قوه قضاييه با تشکيل تيم‌هاي تخصصي در دادسرها در تمامي استان‌ها ظرف 24 ساعت سوابق قضايي کانديداها را که از طريق وزارت کشور استعلام مي‌شود اعلام مي‌کند و با پاسخ صحيح قوه قضاييه به شوراي نگهبان، زمينه يک رقابت سالم را ايجاد مي‌کند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار