عضو كميسيون حقوقي مجلس گفت: پاسخ قوه قضاييه به شوراي نگهبان و اعلام سوابق قضايي كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري همانند گذشته مبتني بر واقعيت و قانون باشد.

"سيدحميدرضا طباطبايي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در رابطه با نقش دستگاه قضا در پيشگيري از تخلفات و جرايم انتخاباتي اظهار داشت: قوه قضاييه نقش قابل توجه‌اي در پيشگيري از جرايم انتخاباتي داشته و با هرگونه تخلف در اين زمينه برخورد جدي خواهد داشت.

وي نظارت بر انتخابات را وظیفه شورای نگهبان و برخورد با جرایم و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی را وظیفه قانونی قوه قضاییه دانست و ادامه داد: تخلفاتي قبيل تقلب در انتخابات، سوءاستفاده از بيت‌المال و امكانات دولتي براي انتخابات توسط قوه قضاييه شناسايي شده و طبق قانون انتخابات و مجازات اسلامي با‌ متخلفان برخورد خواهد شد.

اين عضو كميسيون حقوقي مجلس با بيان اينكه در تاييد كانديداها يكي از مراجعي كه مورد استعلام شوراي نگهبان قرار مي‌گيرد قوه قضايي است، تصريح كرد: پاسخ قوه قضاييه به شوراي نگهبان و اعلام سوابق قضايي كانديداها  همانند گذشته مبتني بر واقعيت و قانون باشد.

طباطبايي با اشاره به تصويب قانون انتخابات و مباحث پيشگيري از جرايم انتخاباتي در اين قانون خاطرنشان كرد: شعب ويژه‌اي براي رسيدگي به جرايم انتخاباتي در دادسراها و دادگاه‌هاي تمامي شهرها  ايجاد شده تا بيش از پيش از بروز جرايم  جلوگيري كرده و روند رسيدگي را افزايش دهد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار