دانشمندان توصیه می كنند برای كنترل میگرن از زنجبیل استفاده كنید، زیرا این گیاه دارویی مفید، برای پیشگیری و كنترل میگرن در حد داروهای شیمیایی مصنوعی مدرن كه احتمالا دارای عوارض جانبی نیز هستند، موثر است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، زنجبیل كه برای سال‌های متمادی در كشورهای مختلف جهان برای درمان سردرد، تهوع و اختلالات عصبی مورد استفاده قرار می‌گرفته است تأثیری دارد كه برای كنترل ناراحتی های فوق از نظر دانش فیزیولوژی منطقی به نظر می رسد.

زنجبیل مانند آسپرین و برخی از داروهای ضد میگرن، برای كنترل عكس العمل‌های التهابی شامل هیستامین و درد كمك می‌كند.

پیشنهاد می‌شود كه با احساس اختلال دید كه معمولا اولین علامت شروع حمله میگرن است، زنجبیل بخورید؛ یعنی حدود 500 تا 600 میلی گرم كه در حدود 3/1 قاشق مرباخوری است پودر زنجبیل را در آب ساده بریزید و بخورید.

اگر بیماران مبتلا به میگرن، مصرف ریشه زنجبیل تازه را در برنامه رژیم غذایی خود قرار دهند، مشاهده خواهند كرد که تكرار و شدت هر حمله به میزان قابل ملاحظه‌ای کم می شود.

سر دردهای میگرنی كه 10 درصد جمعیت را تشكیل می‌دهد، در زن‌ها شایع‌تر است و بهتر است افراد مستعد، از خوردن شكلات و پنیر كهنه كه باعث شروع سردردهای میگرنی می‌شود و همچنین مصرف الكل، كنسروها و ادویه مخصوص غذای چینی (مونو سدیم گلوتامات كه طعمی شبیه گوشت ایجاد می‌كند، پرهیز كنند). /ب

برچسب ها: گیاهی ، سردردهای ، میگرنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.