معاون رئیس سازمان و مدیرجهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: باغداران مراغه‌ای پارسال با تولید 260 هزار تن انواع میوه ، 28 درصد میوه استان را در این شهرستان تولید کردند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نریمانی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار کرد: این شهرستان 20 هزار هکتار باغ دارد و 23 نوع میوه در آن تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه سیب، انگور، گوجه سبز، زردالو، آلبالو، هلو، شفتالو، شلیل، گیلاس، گلابی، گردو و بادام میوه‌هایی که در مراغه بیشترین سطح زیر کشت و تولید را به خود اختصاص داده‌اند ادامه داد: بیشترین محصول باغی مراغه را سیب تشکیل داده است.

معاون رئیس سازمان و مدیرجهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه با بیان اینکه باغداران مراغه‌ای یک سوم سیب استان را در این شهرستان تولید می‌کنند، افزود: باغداران مراغه‌ای در تولید سیب، بادام و آلوچه مقام اول را در استان دارند در انگور رتبه سوم و در زردآلو و گردو جایگاه پنجم استان از آن باغداران این شهرستان است.

نریمانی با بیان اینکه سال گذشته از کل تولیدات باغی مراغه 150 هزار تن سیب تولید شد افزود: بیش از 30 هزار تن خشکبار شامل آلوچه، مغز گردو، بادام، کشمش، برگه زردآلو و قیسی صادر می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیرجهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه همچنین با اعلام این مطلب گفت: بخش عمده محصولات باغی تولید شده در مراغه به خاطر دانش بالای کشاورزان در عمل‌آوری و کیفیت خوب به دیگر استانها ، شهرستانها و خارج از کشور صادر می‌شود. /س

برچسب ها: تولید ، میوه ، آذربایجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۵:۵۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
به نظر من میوه های معروف شهر مراغه را هم بیاورید