معاون اول رئيس‌جمهور با انتقاد از برخی ناهماهنگی‌ها در بخشهای مختلف گفت: آیا کسی که لاشه‌های متعفن را از هندوستان وارد و سوسیس و کالباس تولید می‌کند و کسی که اجازه وارد شدن آن را از گمرک می‌دهد انسان است؟

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمدرضا رحيمي پيش از ظهر امروز ( شنبه) در مراسم گراميداشت روز جهاني بهداشت با بیان اینکه به ما تذکر داده می‌شود با پزشکان درنیفتید چرا که مردم آنها را دوست دارند، گفت: هم‌اکنون تخصص پزشکان را با مشغول کردن آنها به بحثهای مدیریتی به نابودی می‌کشانیم.

معاون اول رئيس‌جمهور ادامه داد: امروز پيشرفتهاي بزرگي در بخش پزشکي و بهداشت و درمان کشور بدست آمده که مرهون تلاش و کوشش دست‌اندرکاران نظام سلامت و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي است .

وي اضافه كرد: در گذشته بخش زيادي از بيماران براي معالجه به اقصي نقاط دنيا اعزام مي‌شدند اما امروز نه تنها ديگر از اعزام بيماران خبري نيست بلکه به لطف خدا و با تلاش متخصصين، امروز پذيراي بسياري از بيماران خارج از کشور هستيم .

رحيمي اضافه کرد : روزگاري در اين کشور بيشتر پزشکان خارجي بودند اما امروز آوازه متخصصين ، جراحان و پزشکان ايراني در تمام دنيا طنين‌انداز شده است.

معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه با اشاره به انحصار موجود در جامعه پزشکي خاطرنشان کرد : پزشکان و متخصصان بايد کمک کنند تا اين انحصار شکسته شود و راه براي ورود ديگران و طرح‌هايي همچون طب سنتي و طب ايراني گشوده شود .

رحيمي اضافه کرد : در کشور ما نيز چند سال است که اين موضوع با جديت در حال پيگيري است و گامهاي بلندي نيز برداشته شده که البته هنوز کافي نيست و همه بايد کمک کنند تا اين امر مهم محقق شود و طب سنتي جايگاه واقعي خود را در کشور پيدا کند .

وي همچنين از دست‌اندرکاران امور پزشکي و بهداشت و درمان کشور خواست به منظور حمايت از فرهنگ و زبان ايران زمين نسبت به تغيير زبان نسخه‌هاي پزشکي و جواب آزمايشات به زبان فارسي اقدام کنند تا بيماران بتوانند بيشتر از وضعيت درماني خود مطلع گردند .

معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينکه تمام اقدامات پزشکي ، پيشگيري‌ها و مراحل درماني تنها مي‌تواند 25 درصد از سلامت آحاد جامعه را تنظيم کند و 75 درصد مابقي وابسته به نوع تغذيه ، عادتها ، مسائل اجتماعي و عوامل محيطي است که به خود افراد باز مي‌گردد، تاكيد كرد لازم است در اين خصوص نیز طرح‌ها و برنامه‌هايي براي آموزش افراد جامعه ارايه شود .

وي ادامه داد:  بیش از 2 میلیارد دلار برای واردات دارو پول دادیم هر چند در رقم آن میان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و بانک مرکزی اختلاف نظر بود ولی هیچ زین اسبی وارد نکردیم.

رحیمی گفت: در سال 5 زین اسب برای مسابقات وارد می‌شود و ما چه زمانی غذای سگ وارد کردیم؟

وی گفت: در گمرک نیز بیشتر اقلام وارداتی لوازم آرایشی است، ما تحریم علمی هستیم و پیشرفت‌های ما موجب این تحریم شده است ، باید از شما متخصصان کمک بگیریم که این اتفاقات نیفتد.

رحیمی با بیان اینکه در زلزله بوشهر زمانی که به بیمارستان رفتیم ، پزشکی در آنجا نبود، افزود: از شما پزشکان می‌خواهیم بخشی از کارهای خود را به ساماندهی امر پزشکی اختصاص دهید.

وی همچنین با اشاره به اختصاص بودجه 27 میلیارد تومانی برای اجرای غربالگری سلامت ایرانیان با همکاری پرستاران اظهار داشت: باید کمک کنیم پزشک خانواده با سرعت اجرا شود تا بیمار بداند باید به کجا مراجعه کند و دارو هم کمتر مصرف شود.

رحیمی گفت: دولت با همه ظرفیت برای اجرای طرح پزشک خانواده بسیج می‌شود و همه بخشها نیز باید با بسیج همه جانبه به این کار کمک کنند.

وی همچنین با انتقاد از برخی ناهماهنگی‌ها در بخشهای مختلف افزود: آیا کسی که لاشه های متعفن را از هندوستان وارد و سوسیس و کالباس تولید می‌کند و کسی که اجازه وارد شدن آن را از گمرک می‌دهد انسان است؟

گفتني است در پايان اين مراسم با حضور معاون اول رئيس‌جمهور ، وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي و شماري از مسئولين نظام سلامت کشور از حاميان برتر سلامت با اهداء لوح تقدير تجليل شد .
انتهاي پيام/

برچسب ها: رحیمی ، رئیس جمهور ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار