رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بهترین راه برای مبارزه با فساد اقتصادی از بین بردن بستر ایجاد رانت است، گفت: تا زمانی که بستر برای فساد اقتصادی در کنار خلاهای قانونی و ضعف نظارتی موجود باشد رانت و فساد اقتصادی کشور را فلج خواهد کرد.

ارسلان فتحی پور در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با تأکید بر اینکه خلاقانونی، ضعف نظارتی و وجود افراد فاسد در جامعه ایجاد مشکلات عدیده‌ای را برای اقتصاد کشور رقم خواهد زد، افزود: برای مبارزه با پدیده فساد اقتصادی باید نظارت‌ها تقویت شده و از فعالیت افراد فاسد به این ترتیب جلوگیری کرد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش آهوراند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای درمان اقتصاد بیمار کشور باید قبل از هر چیزی خلا‌های قانونی را اصلاح کرد و بعد از آن زمینه‌های فساد اقتصادی را از بین برد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بهترین راه برای مبارزه با فساد اقتصادی در جامعه از بین بردن بستر ایجاد رانت است، گفت: تا زمانی که بستر برای فساد اقتصادی در کنار خلاهای قانونی و ضعف نظارتی موجود باشد رانت و فساد اقتصادی کشور را فلج خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این مطلب که هر قدر اقتصاد دولتی‌تر باشد همان مقدار زمینه فساد اقتصادی بیشتر وجود دارد، تصریح کرد: در صورتی که بخش‌های خصوصی در کنار بخش دولتی فعالیت گسترده خود را آغاز کنند احتمال سو استفاده افراد سود جو کمتر خواهد بود.

وی گفت: بهترین راه برای نظارت بر اجرای صحیح قانون، جلوگیری از فساد و رانت، تبعیض و بی عدالتی نظارت مردمی است که خود می تواند اقتصاد کور را از بن بست نجات دهد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش آهوراند در مجلس با تأکید بر اینکه مطبوعات و رسانه‌های متعهد بهترین چشم و گوش جامعه برای نظارت بر امورات در جهت جلوگیری از رسوخ فساد می‌باشند، تصریح کرد: کاهش جرایم اقتصادی منوط به افزایش نظارت ها است.
انتهاي‌پيام/
برچسب ها: نماینده ، مجلس ، فساد ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار