زبده ترین طراحان دنیا بر این اعتقادند که هرچه طراحی بدنه خودرو عجیب تر و منحنی تر باشد، زودتر چشم را خسته می کند و از مد می افتد. سوناتا 2011 نیز از این قاعده مستثنی نیست. چهره ای که در نگاه اول چشم را می رباید اما بسیار زود از چشم می افتد.
به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران
زبده ترین طراحان دنیا بر این اعتقادند که هرچه طراحی بدنه خودرو عجیب
تر و منحنی تر باشد، زودتر چشم را خسته می کند و از مد می افتد. سوناتا
2011 نیز از این قاعده مستثنی نیست. چهره ای که در نگاه اول چشم را می
رباید اما بسیار زود از چشم می افتد.
زبده
ترین طراحان دنیا بر این اعتقادند که هرچه طراحی بدنه خودرو عجیب تر و
منحنی تر باشد، زودتر چشم را خسته می کند و از مد می افتد. سوناتا 2011 نیز
از این قاعده مستثنی نیست. چهره ای که در نگاه اول چشم را می رباید اما
بسیار زود از چشم می افتد. کیفیت ساخت قطعات داخل اتاق قابل قبول است ،
استفاده از المان های نورانی سفید در جاهای مختلف مانند دور دنده و اجزای
صفحه آمپر جلب توجه می کند. داشبور بالاتر از سطح معمول قرار می گیرد و طول
می کشد تا عادت کنید. سدان بزرگ ، جادار و راحت مناسب مسافرتهای
خانوادگی. از آن لذت ببرید.
تویوتا کمری را در هر کوچه و خیابانی می شود پیدا کرد، پس تویوتا لازم دید که کلا کمری جدیدی بسازد!
با
نگاهی دقیق به سبک طراحی نسل نو کمری هر چند تلاش تیم طراحی تویوتا قابل
توجه و ستودنی بوده اما به صراحت می توان گفت تویوتا در طراحی این مدل
همانند یاریس جدید در مقابل رقبا حرف چندانی برای گفتن ندارد.
در یک
نگاه کلی نسل نو تویوتا کمری را باید خودرویی کامل، اقتصادی، جذاب و
البته نه در مقایسه با برخی رقبا دانست. هر چند به لوکسی آکورد، اغواگری
سوناتا و پختگی طراحی اپتیما نیست. اما از یاد نبریم کمری همواره در دنیای
خودرو به عنوان اتومبیلی غیر قابل مقایسه برای علاقه مندان خود معرفی شده،
عنوانی که برای بسیاری از محصولات تویوتا صدق می کند و به راستی برازنده
این برند است. زمانی که طول می کشد تا به چهره آن عادت کنید، قابل چشم پوشی
است!
گرنجور
از نظر ظاهری و داخلی دچار تحول کاملی گشته و به نظر می آید که از سال
۲۰۱۱ به بعد کمپانی هیوندای به جهتی روی گردانده تا بتواندس اصالت کره ای
بودن خود را همانند سایر کمپانی های بزرگ دنیا مثل تویوتا، بنز و … حفظ
کند، از این رو، از مدل ۲۰۱۱ به بعد شاهد بودیم که طراحی بدنه خودروهای
هیوندای عضلانی تر شد و از تولیدات سال ۲۰۱۲ به بعد، خطوط تیز و شکسته به
ظاهر خودرو وجه تمایزی القا کرد. ادوات روی کنسول میانی همگی یک جا
متمرکزند و این ذهن راننده را از پراکندگی نجات می دهد.
امکانات ایمنی مدرن مهمترین نکته کلاس E جدید است. به برخی از این امکانات اشاره می کنیم: 1-سيستم كمكی حواس راننده ، كه رانندگي شما را براي اطمينان به مدت 20 دقيقه مورد بررسي قرار مي دهد. 2-سيستم
نگهداري خودرو در بين خطوط كه فرمان خودرو را براي هشدار مي لرزاند و در
صورت خروج خودرو از ميان دو خط بدون استفاده از راهنما اين اتفاق مي افتد. 3-سيستم تنظيم نور بالا با تشخيص فاصله خودرو با خودروي جلويي براي جلوگيري از ايجاد مزاحمت. 4-سيستم
كمك به ترمز كه در صورت تشخيص احتمال تصادف كاليپرهاي ترمز را بيشتر درگير
ديسك ها كرده و خودرو را پيش از وقوع تصادف متوقف مي كند. 5-ابداع
سيستم Pre – safe مرسدس بنز كه شامل فعال سازي مجموعه اقداماتي است كه در
صورت تشخيص احتمال وقوع تصادف كمربند هاي ايمني و كيسه هاي هوا را در حال
آماده باش نگاه مي دارد تا در صورت بروز تصادف با حداكثر قدرت خود عمل
كنند.
لکسوس
GS یک سدان بزرگ خانوادگیست. فنربندی اتومبیل بسیار نرم و بی صدا عمل
میکند حتی در دست اندازهای تهران! لکسوس GS در کلاس ب ام و سری 5 است و
باید گفت که در بسیاری از زمینهها کاملاً با بام و سری 5 رقابت میکند،
سری 5 اتومبیلی اسپرتتر است که در سرعتهای زیاد صدای موتور و باد، شما را
کاملاً ترغیب میکند که بیشتر گاز بدهید اما لکسوس GS خودرویی متین است و
حتی در سرعتهای بسیار بالا کاملاً بی صداست. تمام قطعات داخل آن با دقت و
وسواس زیاد مونتاژ شده و لکسوس سنگ تمام گذاشته. عملکرد فرمان خوب و دقیق
است و سرپیچها درک درستی از خودرو به راننده منتقل میکند. با وجود وزن
بالا لکسوس GS در پیچها کاملاً تحت کنترل است.