معاون عمرانی فرماندار ریگان گفت: در حال حاضر 35 روستای این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم محروم بوده و آبرسانی به این روستاها از طریق تانکر صورت می گیرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،محمد صادق دادالله پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بیش از 35روستای شهرستان ریگان فاقد آب آشامیدنی سالم هستند، اظهار داشت: با توجه به اینکه در تابستان دمای هوا در این شهرستان بسیار بالاست می طلبد هرچه سریعتر نسبت به آبرسانی این روستاها اقدام شود.

وی گفت: با توجه به اینکه پروژه عظیم آبرسانی کهور خشک در سالهای گذشته با اعتبار چهار میلیارد تومان در این شهرستان راه اندازی شده است بیش از 23روستا از نعمت آب اشامیدنی سالم بهرمند شدند، اما روستاهای  حجت آباد و عباس آباد گنبکی  که در کنار این مجتمع قرار دارند از این نعمت محروم هستند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه لوله کشی در این روستاها  انجام شده است و اینکه به فصل گرما نزدیک می شویم باید هرچه سریعتر نسبت به آبرسانی این روستا اقدام شود.  

دادالله پور گفت: طی یک سال اخیر برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز روستائیان در ریگان 66 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع خریداری و اجرا شده است.

معاون عمرانی فرماندار ریگان افزود: با اجرای پروژه خط انتقال آب با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون  تومان 13روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم بهرمند شدند.

وی همچنین از احداث مخزن ذخیره هزار متر مکعبی بتنی در این شهرستان خبر داد وافزود: دو باب ایستگاه پمپاز نیز در یک سال اخیر در ریگان احداث و تجهیز شده است.

داد الله پور از ساماندهی 400 مورد شبکه و نصب کنتور، اجرای 1.5  کیلومتر خط برق، ترمیم وبازسازی سه کیلومتر از شبکه و همچنین ترمیم و بازسازی 2.5 کیلومتر خط انتقال آب را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: از محل اعتبارات سال 90 دو حلقه چاه حفر و 10 دستگاه پمپ که در اثر دبی کم از مدار خارج شده بود جابه جا شده است.

وی از انجام 150 سرویس آبرسانی سیار به روستاهای فاقد آب شرب در ریگان نیز اشاره و بیان داشت: در 10 مورد بستر سازی مناسب برای اجرای سیستم تله متری انجام شده است./ک

برچسب ها: ریگان ، فاقد ، آب ، آشامیدنی ، سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.