مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب از پيشگيري از بروز يك فاجعه ملي با مهار به موقع فوران چاه شماره 120 رگ سفيد در حوزه عملياتي اين شركت خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران حميد بورد گفت: اين چاه در شامگاه روز يكشنبه (25 فروردين)، هنگام حفاري در عمق 2403 متري در سازند آسماري با استفاده از دستگاه حفاري 51 فتح شركت ملي حفاري ايران دچار هرزروي كامل سيال حفاري و فوران گاز شد.
وي افزود: با اقدام به موقع نيروهاي عملياتي مستقر در محل، بلافاصله شيرهاي فوران گير چاه بسته و تمام دستگاه هاي مكانيكي و برقي به منظور جلوگيري از بروز هر گونه حادثه و انفجار خاموش شد.
بورد تصريح كرد: پس از اعلام وقوع حادثه، شركت هاي مناطق نفتخيزجنوب و شركت ملي حفاري ايران براي فراهم كردن ملزومات و برنامه ريزي هاي مربوطه، ستاد بحران تشكيل و كارشناسان ارشد فني و عملياتي به محل اعزام شدند.

مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب ادامه داد: با وقوع اين رويداد مديران و مسئولان عملياتي اين شركت و شركت ملي حفاري ايران در محل چاه حضور يافته و ستاد بحران به سرعت  تشكيل شد.
وي اظهار داشت: با توجه به شرايط بسيار مشكل و بحراني چاه و آلودگي كامل محيط به گاز و احتمال هر گونه انفجار، عمليات مهار چاه در ساعت 8 صبح امروز (دوشنبه 26 فروردين ماه) آغاز و به لطف الهي و تلاش متخصصان صنعت نفت در ساعت 10 صبح چاه بسته و عمليات مهار فوران پايان يافت و محل كاملاً ايمن شد.

بورد با بيان اين كه عمليات حفاري در ميدان نفتي رگ سفيد همواره از پيچيدگي هاي خاصي برخوردار است گفت: پيشگيري از بروز چنين حوادثي در حين عمليات حفاري چاه به دليل ضريب ايمني بالاي اين عمليات است كه همواره مد نظر بوده است.
مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب در پايان از تلاش ها و ايثارگري هاي مديران؛ كارشناسان و كاركنان سخت كوش اين شركت و شركت ملي حفاري ايران در انجام اين كار عظيم و مهار به موقع فوران اين چاه قدرداني كرد.

برچسب ها: فوران ، رگ سفید ، نفت ، چاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار