سومین جشنواره ملی نقاشی خط و حروف نگاری رضوی در خراسان جنوبی برگزار می شود

محمد مطهری فر مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند، اظهار داشت: سومین جشنواره ملی نقاشی خط و حروف نگاری رضوی از سری برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با گستره ملی همزمان با هفته کرامت در خراسان جنوبی برگزار می شود.

وی افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی ،گسترش فعالیتهای فرهنگی هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا(ع)،گرامیداشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره،شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ملی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: فراخوان جشنواره ملی نقاشی خط و خط نگاره های رضوی از ابتدای سال جاری شروع و تا ابتدای شهریورماه جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی نقاشی خط و حروف نگاری رضوی رویکرد متفاوتی دارد، گفت: این جشنواره به صورت حضوری برگزار می شود.

وی در خصوص جوایز جشنواره بیان داشت :در هر رشته؛به نفر اول تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 16میلیون ریال وجه نقد،نفر دوم تندیس جشنواره،دیپلم افتخار و مبلغ 14میلیون ریال وجه نقد،نفر سوم تندیس جشنواره،لوح تقدیر ومبلغ 12میلیون ریال وجه نقدو نفرات چهارم تا هشتم: لوح سپاس و مبلغ 3میلیون ریال وجه نقد اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: علاقمندان باید حداکثر دو نمونه از آثار خود در هر رشته از طریق پست الکترونیک جشنواره یا در قالب لوح فشرده از طریق آدرس پستی حداکثر تا تاریخ 24/5/92 به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند که در صورت تایید داوران، افراد می توانند به صورت حضوری در این جشنواره شرکت کنند.

وی بیان کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره به مدت دو روز در کارگاه های حضوری و تخصصی حضور می یابند و کلیه آثار راه یافته ضمن برگزاری نمایشگاه در استان،درکتابی نفیس چاپ خواهد شد.

مطهری فر بیان کرد: به منظور زمینه سازی برگزاری جشنواره ، از سوی این اداره کل، کارگاه آموزشی نقاشی خط با حضور اساتید برجسته برگزار خواهد شد وی با بیان اینکه این کارگاه های هنری در خردادماه 92 برگزار می شود،

یادآور شد: علاقمندان به شرکت در این کارگاه ها می توانند با مراجعه به اداره امور هنری این اداره کل ثبت نام کنند.

وی افزود : علاقمندان شرکت در این جشنواره می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 4323399 – 0561 تماس و یا به پست الکترونیکی khj.farhang.gov.irمراجعه نمایند .

گفتنی است افتتاح نمایشگاه و اختتامیه جشنواره 20/6/92 در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد./ب

برچسب ها: جشنواره ، نقاشی ، خط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.