يك هفته با میراث فرهنگی:

تخریب آثار تاریخی مناطق زلزله‌زده/دشواری ثبت جهانی غار‌علیصدر

میراث فرهنگی در هفته‌ی جاری با مهم‌ترین اتفاقات همچون آسیب مناطق تاریخی همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، میراث فرهنگی در هفته‌ی که گذشت با اتفاقات و رویدادهای متفاوتی همراه بود.
بنا براین گزارش در اوایل هنوز آثار فرهنگی در حال و هوای نوروز بودند چرا که بناهای تاریخی در روستای ابیانه‌ با خیل جمعیت گردشگران روبرو شد و مسئولان همچنان در پی جمع آوری زباله‌ها و ساماندهی این منطقه‌ی گردشگری بودند حتی برخی کارشناسان اظهار داشتند چنانچه رسیدگی‌های لازم را برام ابیانه‌ به انجام ندهند و ابیانه‌ را به حال کنونی رها کنند این منطقه ماندگار نخواهند بود.
در ادامه‌ی روزهای آغاز این هفته خبری مبنی بر دخل و تصرف در غارهای‌ علیصدر‌ منتشر شد و "آتوسا‌ مومنی‌" مدیر ثبت آثار در پی این گزارش اظهار داشت: دخل و تصرف در این غار تاریخی، طبیعی امکان معرفی آن برای ثبت‌جهانی دشوار خواهد کرد.
در ادامه همین روز مدیریت پایگاه میراث جهانی بیستون گفت: هنوز بازخوانی کتیبه‌ی بیستون و برطرف کردن اشتباه‌های احتمالی در ترجمه‌ی آن کامل نشده است.
در اواخر هفته خبرهای تلخی از زلزله های متعدد در بوشهر و سیستان‌بلوچستان به گوش رسید که متاسفانه تخریب‌هایی را در این شهرها به دنبال داشت اما از آثار تاریخی بوشهر قلعه داراب خان دچار 40 درصد آسیب دیدگی شد.همچنین در اواخر هفته با برگزاری انتخابات مجمع عمومی کمیته ی ملی موزه‌ها ایکوم‌ "سید محمد بهشتی‌" را به عنوان رئیس ایکوم‌ ایران انتخاب کرد./ي2

گزارش از عطيه آقابابايي.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار