مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 5000 کیلومتر لوله گذاری انتقال گاز شود که برای اتمام این میزان لوله گذاری به 23 میلیارد دلار بودجه نیاز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرضا غریبی امروز در نشست خبری در نمایشگاه بین‌المللی نفت، با اشاره به خطوط لوله گاز در دست احداث گفت: خط لوله ششم سراسری تا اهواز احداث شده است و ادامه این خط از اهواز تا دهگلان به طول 600 کیلومتر لوله گذاری شده است.
 
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ادامه داد: از این خط لوله قرار است 220 کیلومتر انشعاب به قطر 48 اینچ تا مرز عراق کشیده شود که با احداث 100 کیلومتر از این انشعاب گاز به مرز عراق می رسد و می‌توانیم در نیمه اول سال جاری با تزریق روزانه 10 میلیون متر مکعب گاز این خط را مورد بهره برداری قراردهیم.
 
وی تصریح کرد: خط هفتم سراسری نیز که از عسلویه تا ایرانشهر احداث شده است، هم اکنون به نزدیکی مرز پاکستان رسیده و با اتمام این خط در خاک پاکستان می‌توان گاز را به این کشور صادر کرد.
 
غریبی اظهار داشت: خط لوله یازدهم سراسری قرار است گاز را از عسلویه تا کویر مرکزی ایران انتقال داده و سپس و به دامغان کشیده شود.
 
وی گفت: با اتمام این خط می‌توان گفت، اگر مشکلی در گاز وارداتی از ترکمنستان ایجاد شد، گاز در شمال کشور قطع و یا با افت فشار مواجه نمی‌شود.
 
غریبی با تاکید براینکه برای اتمام لوله گذاری انتقال گاز 23 میلیارددلار بودجه نیاز است حاطر نشان کرد: خط لوله ششم سراسری تا اهواز احداث شده است و ادامه این خط از اهواز تا دهگلان به طول 600 متر لوله گذاری شده و ۵۰۰۰ کیلومتر خط انتقال گاز تا پایان برنامه پنجم لوله‌‌گذاری می‌شود./ر
برچسب ها: سرمایه ، دلار ، انتقال ، گاز ، لوله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار