وزير خارجه لبنان مي‌گويد بيروت قصد دارد به علت حمله مرگبار اخير از سوي شورشيان برخوردار از حمايت خارجي در سوريه به خاک اين کشور به اتحاديه عرب شکايت کند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي‌وي ، عدنان منصور روز جمعه در مصاحبه اختصاصي با پرس تي‌وي تاکيد کرد اوضاع امنيتي در لبنان به علت تداوم خشونت‌ها در مرز اين کشور در حال وخيم شدن است.
وي افزود :امنيت و ثبات در لبنان مورد تهديد قرار گرفته است. ما در حال تنظيم يادداشتي درباره خشونت‌هاي موجود در مرزهاي خود هستيم تا آن را به اتحاديه عرب تقديم کنيم. هفته گذشته ۲ شهروند لبناني در اثر شليک نيروهاي مسلح مخالف سوريه جان خود را از دست دادند.
وزير خارجه لبنان خاطرنشان کرد :مخالفان مسلح (سوري) ضمن پذيرفتن مسئوليت اين حمله وعده داده‌اند در آينده حملات بيشتري از اين دست را اجرا کنند. بنابراين ما با اين اقدام به اتحاديه عرب اعلام مي‌کنيم که بايد مسئوليت اين موضوع را به طور کامل به عهده بگيرد. منصور از حمايت و پشتيباني اتحاديه عرب از شورشيان سوريه نيز انتقاد کرد.
وي همچنين تاکيد کرد با توجه به تداوم بي‌وقفه خشونت‌ها در سوريه تعداد آوارگان سوري در لبنان رو به افزايش است.
سوريه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است. شمار زيادي از مردم اين کشور از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي در اين خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.
دولت سوريه مي‌گويد، اين ناآرامي‌ها از خارج از کشور کنترل و هدايت مي‌شود و گزارش‌هاي موجود نيز حاکي از آن است که شمار زيادي از شورشيان اتباع خارجي هستند.
تعدادي از سازمان‌هاي بين‌المللي حقوق بشر، شورشيان برخوردار از حمايت خارجي در سوريه را به ارتکاب جنايات جنگي متهم کرده‌اند.
رئيس جمهور سوريه در مصاحبه با شبکه تلويزيوني ترکيه که اخيرا پخش شد هشدار داد اگر شورشياني که با دولت دمشق مي‌جنگند قدرت را در اين کشور به دست بگيرند مي‌توانند براي چند دهه کل منطقه خاورميانه را به بي‌ثباتي بکشانند.
بشار اسد افزود : اگر ناآرامي در سوريه به تجزيه اين کشور منجر شود يا نيروهاي تروريستي کنترل آن را در دست بگيرند اين مساله به طور قطع به کشورهاي همجوار نيز سرايت مي‌کند و تاثيري دومينو وار بر کل منطقه خاورميانه و فراتر از آن خواهد گذاشت.








برچسب ها: بین الملل ، لبنان ، عرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار