متاسفم که اسطوره تئاتر روحوضی ایران در بیماری و کم لطفی درگذشت.

شهروز ملک آرایی مدیر دوبلاژ پیشکسوت سیما با اشاره به فوت "سعدی افشار" در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: "سعدی افشار" از هنرمندان قدیمی و جزء اسطوره های روحوضی بود و زمانی که او تئاترهای بیرونی کار می کرد، کسی قدر این هنر را نمی دانست.
وی با اشاره به فعالان حوزه سیاه بازی ابراز داشت: سه نفر در عرصه سیاه بازی فعالیت داشتند که شامل "مهدی مصری"، "سید حسین یوسفی" و "سعدی افشار" می شدند که او هم به دلیل بیمای و کم لطفی از میان ما رفت.
ملک آرایی تصریح کرد: آنان جزء فی البداهه گویان تئاتر بودند چرا که هنر رو حوضی سناریو نداشت و "سعدی افشار" با الهام گرفتن از رفتار مردمی که دور او جمع می شدند به اجرای تئاتر می پرداخت.
وی در خصوص فعالیت "سعدی افشار" و هنرمندان روحوضی اظهار داشت: هنر روحوضی در گذشته باعث جمع شدن مردم دور یکدیگر شده و هنرمندانی چون "سعدی افشار" با گذاشتن تخت روی حوض و حتی تماشای مردم با الهام گرفتن از مسائل روز و حتی دیدن چهره مردم دست به فعالیت در این زده و در ذهن خود سناروی می نوشتند و همان لحظه آن را در اجرای خود می‌گنجاندند.
این دوبلور پیشکسوت سیما تصریح کرد: با وجود کهولت سن و بیماری، این هنرمند بزرگ ما مورد کم لطفی قرار  گرفت و من از بابت بسیار متاسف هستم.
ملک آرایی خاطرنشان کرد: غم از دست دادن این هنرمند بزرگ کشورمان را به همه مردم و جامعه هنری تسلیت می گویم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار