رئیس سازمان شیلات کشور از رشد 15 درصدی تولید آبزیان در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ غلامرضا رازقی امروز در بازدید از کشت و صنعت مغان افزود: پرورش و تولید میگو جزو برنامه‌های اساسی ماست که در استان‌های جنوبی و شمالی به صورتجدیآن را پیگیری می‌کنیم.

ویبا بیان اینکه استان گلستان پارسال در پرورش میگو موفقیت خوبی به دست آورده است،گفت: امسال ظرفیت ما در این زمینه قطعاً چند برابر افزایش می‌یابد.

رزاقی همچنین تاکید کرد: ‌در آب‌های داخلی با توجه به اینکه ظرفیت بالایی را داریم اولویت ما فعال‌سازی استخرهای دو منظوره و همچنین پرورش ماهی در قفس است چرا که آبزی‌پروری را در کنار کشاورزی باید توسعه داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از دانش، تحقیقات، علوم پژوهشی و فناوری‌های جدید در ارتقای تولید آبزیان بهره‌برداری اصولی می‌شود، افزود: از آب‌های پشت سد می‌توان بهترین بهره‌برداری را کرد که این امرمربوط به آب‌های ساحلی و همچنین داخلی است که در این باب پرورش ماهی در قفس جزو اولویت‌هایی بودهکه در منابع آبی استان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

رازقی با اشاره به اینکه همانند پارسال که رشد 15 درصدی را شاهد بودیم امسال رشد افزون‌تر در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: هدف‌گذاری امسال ما تولید یک میلیون تن ماهیان سرد‌آبی و گرمابی است که نگاه جامع می‌طلبد در این زمینه هدف‌گذاری‌ها را درست و منطقی انجام دهیم/س 

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، آبزیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.