مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 39 هزار تن انواع فرآورده خام دامی از مرز بازرگان به سایر کشورها ترانزیت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارن ارومیه شهرام دیلمقانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرز بازرگان به عنوان یکی از مرزهای مهم آذربایجان غربی نقش کلیدی در صادرات، واردات و ترانزیت انواع کالا به ویژه فرآورده‌های خام دامی دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 39 هزار تن انواع فرآورده خام دامی از طریق این مرز ترانزیت شده است، تصریح کرد: ترانزیت شامل کالاهایی می‌شود که پس از ورود از کشورهای مبدأ به استان، از طریق این مرز به کشورهای دیگر صادر شده‌اند.

دیلمقانی با اشاره به عمده کشورهای صادراتی، خاطرنشان کرد: عمده کشورهای صادراتی این فرآورده‌ها قرقیزستان، قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، عراق، تاجیکستان و افغانستان است.

وی با بیان اینکه این فرآورده‌های خام دامی عمدتاً از ایرلند، اتریش، ترکیه و برزیل وارد استان شده‌اند، گفت: آذربایجان غربی در این میان نقش واسطه‌ای دارد.

دیلمقانی با اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان غربی در بخش ترانزیت کالا و فرآورده‌های خام دامی، اعلام کرد: در این زمینه آذربایجان غربی با دارا بودن مرز بازرگان که یکی از مرزهای بزرگ کشور در بحث ترانزیت محسوب می‌شود و می‌توانیم به عنوان پل ارتباطی اقتصادی در بین کشورها عمل کنیم./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.