عضو کميسيون قضايي مجلس هشتم با تاکيد بر اينکه دستور چرخاندن اراذل با لباس زنانه توسط قاضي پرونده صورت مي‌گيرد، گفت: ممکن است قاضي پرونده به دليل نوع جرم اين اشخاص که شايد با لباس زنانه و در مجامع زنان و آزار آنان صورت گرفته، اين حکم را صادر کرده باشد.

حجت‌الاسلام سيد مصطفي طباطبايي‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره چرخاندن اراذل و اوباش شهر مریوان با لباس زنانه در سطح شهر که توسط نیروی انتظامی صورت گرفت، اظهار داشت: يکي از مجازات مجرميني که جرم ارتکابي آن‌ها در ملاء عام صورت گرفته (اراذل و اوباش)، چرخاندن آنان در شهر است.

عضو کميسيون حقوقي مجلس هشتم ادامه داد: اراذل و اوباش به دليل اينکه سالب آزادي مردم بوده‌اند، چرخاندن آن‌ها در سطوح شهر باعث مي‌شود تا مردم اين اراذل را شناسايي کرده و اگر شکايتي از آنان دارند، شکايت خود را به مراجع اعلام کنند.

وي با تاکيد بر اينکه دستور چرخاندن اراذل با لباس زنانه توسط قاضي پرونده صورت مي‌گيرد، تصريح کرد: ممکن است قاضي پرونده به دليل نوع جرم اين اشخاص که شايد با لباس زنانه و در مجامع زنان و آزار آنان صورت گرفته، اين حکم را صادر کرده باشد.

 طباطبايي‌نژاد خاطرنشان کرد: چرخاندن مجرمين در انظار عمومي به نوعي عبرت براي مرتکبين و ناتواني آنان از تکرار جرم است.

 انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار