مجموعه مستند " ايران از پس هزاره ها" محصول همکاري اداره توليدات فرهنگي مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگی و شبکه مستند سيماي جمهوري اسلامي ايران، چهارشنبه هر هفته از این شبکه پخش می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ اين برنامه با موضوع و محوريت بررسي کاوش‏هاي باستان شناسي و باستان شناسان شاخص ايراني ، حاصل همکاري تنگاتنگ دو ساله بين اداره توليدات فرهنگي روابط عمومی سازمان ميراث فرهنگی و پژمان مظاهري پور به عنوان کارگردان و تهيه کننده اثر و نماينده شبکه مستند سيما است.
بر اساس این گزارش، نتيجه نهايي این همکاری در قالب یک مستند تلويزيوني سيزده قسمتي آماده شده و روزهاي چهارشنبه هرهفته از ساعت 22 به مدت 30 دقيقه از شبکه مستند سيما پخش می شود.
این گزارش می افزاید : مجموعه ايران پس از هزاره ها در 52 قسمت تدارک ديده شده ومجموعه فعلي بخش اول از يک مجموعه بلند مستند تلويزيوني است ، لذا جلسات کارشناسي متعددي بين کارگردان مجموعه و کارشناسان اداره توليدات فرهنگي مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان پيرامون موضوعات مورد علاقه طرفين برگزار شده و برنامه ریزی برای ادامه کار در حال جمع بندي نهايي است.
 «مظاهري پور» دانش آموخته رشته سينما است و به صورت تخصصي مدت 12 سال است که در حوزه ميراث فرهنگي ، موضوعات تاريخي و محيط زيست فعالیت می کند و آثار توليدي وی در شبکه هاي مختلف سراسري سيما از شبکه اول، دوم، چهارم و شبکه سحر و مستند پخش شده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.
 وي همچنين عضو پيوسته انجمن مستندسازان و عضو وابسته انجمن تهيه کنندگان سينماي مستند است و با فيلم هايي هم چون "سعدي شاعر مصلح" و "وارثان کيومرث " در جشنواره های متعدد مورد تحسين و تقدير قرار گرفته است.
 اداره توليدات فرهنگي مرکز  روابط عمومي و اطلاع رساني در سال های اخير همکاري مستمری با فيلمسازان داشته و توليد آثاري همچون "مستند ايران" به کارگرداني استاد مجتهدي (در حال پخش از شبکه اول سيما و در نوبت پخش در شبکه هاي مختلف سيما)، مستند "خليج فارس" به کارگرداني عطار پور (پخش از شبکه اول در روز ملی خليج فارس) ، "شکوه ساساني" به کارگرداني برادران زارعي( پخش شده از شبکه دوم سيما) و " اسناد سخن مي گويند" به کارگرداني سعيد ارشاد منش(پخش شده از شبکه چهار) ماحصل این همکاری است. /ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.