مركز هدایت عملیات بحران اورژانس كشور اعلام كرد: حوادث وي‍ژه پرتلفات در هفته گذشته بیش از 1400مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ براساس گزارش مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور، 240 حادثه ويژه رخ داده طی هفته گذشته منجر به اعزام 373آمبولانس و بیش از 760 تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شد.

براساس این گزارش، نیروهای امدادی اورژانس 115 پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، 1400 نفر را جهت دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراكز درمانی منتقل کردند.

مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور  به هموطنان توصیه کرد: با تهیه کیف کمک های اولیه در وسیله نقلیه و منزل خود برای مقابله با حوادث احتمالی آماده باشید.

براساس این گزارش، این مرکز از مردم خواست هنگام رخداد هر حادثه ای در صورت وجود مصدوم از اورژانس 115 کمک بخواهید و در صورت تماس با شماره 115 ، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه کنند.برای کاهش زمان حضور کارشناسان اورژانس 115 بر بالین بیمار، در اعلام نشانی محل حادثه یا منزل از علایم واضح و نشانه های مشخص در مسیر استفاده کنند( مانند مسجد، چهارراه، تابلو بزرگ مغازه ها یا ادارات) و از ازدحام در محل حادثه خودداری کرده و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری کرده و مسیر خودروی امدادی را باز نگه دارند./ح
برچسب ها: حوادث ، اورژانس ، آمبولانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.