سند آمایش آموزش عالی آماده و به شورای انقلاب فرهنگی داده شده است چنانچه می خواهیم بخشهايی از این سند در وزارت بهداشت نیز در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ حسین نادری منش، معاون آموزشی وزیر علوم تحیقیقات و فناوری صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش های این وزارت خانه برگزار شد طی سخنرانی گفت:  در ابتدا بحث داغ این روزها را که آن رتبه بندی دانشگاه مختلف جهان و برتری 5 دانشگاه ایرانی در سطح جهانی بوده است را مطرح می کنم و آن اینکه براساس آخرین اخبار رسیده از سایت های مختلف رتبه بندی جهانی 500 دانشگاه در سطح جهان براساس رتبه بندی دانشگاه لایدن هلند معرفی شده اند که از این تعداد 112 دانشگاه مربوط به کشورهای آسیایی و از این تعداد 5 دانشگاه از ایران معرفی شده اند.

وی افزود: دانشگاه تهران با رتبه 50  ، دانشگاه شریف با رتبه 85، دانشگاه امیر کبیر با رتبه 80، دانشگاه تربیت مدرس با رتبه 94 و دانشگاه علوم پزشکی تهران با رتبه 101 پنج دانشگاه برتر ایرانی در سطح جهان معرفی شده اند و این در حالی است که در این برهه از زمان ما با مشکلات جدی تحریمی روبه رو بوده ایم اما با توجه به توانمندی دانشمندان ایرانی توانسته ایم در سطح جهانی بدرخشیم.

نادری منش به برنامه های آموزشی سال 92 اشاره کرد و گفت: شورای تحول علوم انسانی که در سالهای گذشته شکل گرفته بود بخشی از دستاوردهای آن در هفته آموزش امسال رونمایی می شود رونمایی از سند علوم دریایی یکی دیگر از برنامه های امسال است.

وی تصریح کرد: سند آمایش هم اکنون آماده و به شورای انقلاب فرهنگی داده شده است و ما می خواهیم که همین سند در بخشهای مختلفی از وزارت بهداشت نیز در دستور کار قرار گیرد چنانچه وضعیت سند استانی نیز نهایی شده است .

نادری منش اظهار داشت: در پیش بینی برنامه پنجم مرکز نظارتی شکل می گیرد چنانچه تاکنون بازدیدهای نظارتی برای ارتقاع کیفی دانشگاه صورت گرفته است چنانچه در سال 90 بیش از هزار بازدید و در سال 91 بیش از هزار و 500 بازدید نظارتی در سفرهای استانی صورت گرفته است.

وی به جذب اساتید دانشگاهی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف ما از نظر کیفی بررسی وضعیت نسبت استاد به دانشجو بوده که بر همین اساس تصمیمات شورای فرهنگی شکل گرفته تا نظارت بیشتری در این امر صورت گیرد و براساس آمار و ارقام شاهد جذب اساتید یا اعضای هیئت علمی بیشتر نسبت به دوره های قبل بوده ایم.

نادری منش به هفته آموزش در سال 92 اشاره کرد و گفت: مهم ترین بحث در هفته آموزش امسال رابطه استاد و دانشجو است و تکریم اساتید دانشگاهی که از هفت تا 12 اردیبهشت ماه تاریخ نهایی هفته آموزش مشخص شده است.

وی به برنامه های این هفته اشاره کرد و گفت: در هر یک از روزهای این هفته نامگذاری مشخصی در رابطه با آموزش صورت گرفته است چنانچه شنبه 7 اردیبهشت ماه آموزش ،فرهنگ و اخلاق حرفه ای، یکشنبه آموزش کیفیت و چالش ها، دوشنبه آموزش شاگرد پروری، سه شنبه آموزش اعتلا و ارتقاء جامعه و شهروندان و شهرمندان، چهارشنبه آموزش بنیان پژوهش و پنج شنبه آموزش روش محتوا و برنامه نامگذاری شده است که در ابتدای این هفته یعنی روز شنبه همایش یک روزه ای در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

وی اهداف برگزاری هفته آموزش را بیان کرد و گفت: تعامل هر چه بیشتر وزارت خانه های آموزشی با پژوهشکده ها ، بررسی فرصت و چالش ها در هفته آموزش  و ارائه بحث های شاگر پروری از جمله اهداف این هفته به شمار می آید./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار