رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح گلستان گفت: ثبات و پايداري امنيت تنها از رهگذر نهادينه كردن و احساس مشاركت و مسؤوليت عمومي در قبال آن حاصل مي‌شود.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "محمديوسف حسني"، در جمع مسؤولان ستاد انتظامي استان اظهار داشت: متداول‌ترين شيوه‌هاي تأمين امنيت در كشورهاي مختلف استفاده از عوامل قهرآميز است اما تجربه ثابت كرده كه به رغم سريع‌الوصول بودن، پايداري و دوام آن ناچيز است.

وي افزود: امنيت داخلي مرهون تعامل و مشاركت همه كنشگران اجتماعي است كه با ميزان احساس مسؤوليت و مشاركت ارتباط نزديكي دارد.

حسني تصريح كرد: بزرگترين هنر ناجا در برخورد با مردم، ايجاد و ارتقاء مفهوم امنيت و اعتماد عمومي است كه در واقع اعتماد عمومي ملت را نسبت به نظام مقدس اسلامي افزايش خواهد داد.

رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح گلستان با تأكيد بر بهره‌گيري بيشتر ناجا از علوم نوين در كشف جرم گفت: نيروي انتظامي مانند ساير نيروهاي مسلح با دشمن آشكار و ملموس مواجه نيست بلكه متخلفين و مجرمين خود را در ميان مردم پنهان و مخفي مي‌كنند و هر اندازه كه بهره‌گيري از علوم جرم‌يابي تعميم يابد در واقع سطح اقتدار پليس ارتقاء مي‌يابد.

وي گفت: پليس مقتدر و قانون‌مدار با بهره‌گيري از علوم نوين و كشف علمي جرم صرفاً فرد مجرم را دستگير مي‌نمايد بدون اينكه به شخصيت و تماميت جسماني و مالي وي و ساير شهروندان خسارتي وارد نمايد.

حسني افزود: امروزه نيروي انتظامي ضمن مقابله با تهديد‌هاي نرم و تهاجم فرهنگي بايد حافظ ارزش‌هاي ديني بوده و از ارزش‌هاي اسلامي دفاع نمايد و لازمه دفاع آن است كه خود، نيروهاي سالم و ارزشي و عاري از هرگونه عيب و خطا باشند.

رئيس سازمان قضايي گلستان بيان داشت: هدف دشمن از ترويج مواد مخدر و مشروبات الكلي، انحراف فكري و عقيدتي جوانان و هويت‌زدايي جامعه است و نيروي انتظامي مي‌بايست ضمن هوشياري و با بصيرت كامل مقتدرانه با اين‌گونه هجمه و ناهنجاري‌ها برخورد نمايد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار