معاون اول قوه قضاييه گفت: به بركت بيداري اسلامي جوامع اسلامي هويت اسلامي خود را بازيافته‌اند يعني مي‌خواهند مسلمان زندگي كنند و دين و آموزه‌هاي ديني بر تمام روابط آنها حاكم باشد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين "سيد ابراهيم رئيسي" معاون اول قوه قضاييه در ديدار جمعي از انديشمندان و حقوقدانان مصري كه در محل سالن اجتماعات ساختمان شماره 2 قوه قضاييه برگزار شد اظهار داشت: هويت كشورهاي اسلامي به اين معناست كه جوامع اسلامي مي‌خواهند مسلمان زندگي كنند و ما معتقديم اسلام جامع و كامل است و براي همه نيازهاي بشر برنامه و پاسخ دارد.

وي تصريح كرد: ما ضمن اينكه داراي روابط اجتماعي با همه عالم هستيم معتقديم كه نياز به نسخه‌هاي مغرب زمين براي اداره كشور نيست و مي‌توان جامعه را مبتني بر قوانين و احكام اسلامي كه احكامي متمدن است اداره كنيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي با اشاره به فرهنگ و تمدن كشور مصر گفت: برخي از كتاب‌هاي بزرگان مصر را مطالعه کرده‌ام و بايد اذعان داشت كه خوب قلم زده‌اند و اين نشان دهنده فرهنگ، تمدن و مدنيت واقعي مصر است.

معاون اول قوه قضاييه افرود: در دوران «انورسادات» و «حسني مبارك» توانمندي‌هاي فرهنگي مصر، چه در مصر و چه در جهان اسلام كم سركوب نشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي تصريح كرد: بدون ترديدنظام سلطه نمي‌خواهد مصر، قدرتمند و عزتمند در جايگاه اقتدار وجود داشته باشد، يقين داريم با بصيرت شما و مردم عزيز مصر، نظام سلطه بر مصر حاكم نخواهد شد.

معاون اول قوه قضاييه در ابتداي سخنان خود با تشريح دستاوردهاي نظام قضايي جمهوري اسلامي گفت: معتقديم پس از پيروزي انقلاب اسلامي در قوه قضاييه و نظام وكالت جمهوري اسلامي تجربياتي به دست آمده كه مي‌توان آن را در اختيار ساير برادران اسلامي در كشورهاي ديگر قرار داد تا از آن بهره جويند.

حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي اظهار داشت: به بركت انقلاب اسلامي جوانان خوبي در دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه پرورش يافته‌اند و چهره‌هاي خوبي نيز در علوم قضايي، كه تجربيات و اندوخته‌هاي ارزشمندي دارند و حتي آرائي كه در دستگاه قضايي وجود دارد در مجامع علمي و قضايي مي‌تواند مورد بحث و بهره‌برداري قرار گيرد.

وي افزود: در دانشگاه‌هاي ايران نيز اين ظرفيت وجود دارد كه از توان علمي آنها بهره گرفت البته قوه قضاييه داراي دانشگاه است و ظرفيت‌هاي قضايي اين دانشگاه نيز مي‌تواند مورد استفاده انديشمندان و تشكيلات قضايي كشورهاي دوست و اسلامي باشد.

معاون اول قوه قضاييه در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به بيداري اسلامي در جوامع اسلامي گفت: حركت بيداري و بيدار آفرين جوانان مصري در ميدان التحرير و اسلام خواهي آنان و آنچه در ساير كشورها روي داد داراي 3 ويژگي مهم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي افزود: كوتاه كردن دست استبداد داخلي، كوتاه كردن و از بين رفتن استبداد خارجي و اسلام خواهي به معناي اينكه دين اسلام بر تمام زواياي زندگي حاكم باشد از ويژگي‌هاي انقلاب مصر و بيداري اسلامي است.

معاون اول قوه قضاييه خاطرنشان كرد: در 34 سال قبل مردم ايران به رهبري امام عظيم‌الشأن حضرت امام خميني(ره) با هدف از بين بردن نظام سلطه داخلي و خارجي و قطع كردن دست آمريكا و برقراري نظام اسلامي در ايران اسلامي به پاخاستند و امام بزرگوار ما در همان ابتداي انقلاب اعلام داشتند كه قوانيني كه منافي و خلاف اسلام است باطل است و از بخش‌هاي مهمي كه بايد در آن تحول ايجاد مي‌شد دادگستري و نظام قضايي بود كه بحمدلله به خوبي پايه‌هاي احكام اسلامي در قوه قضاييه ديده شد و قوه قضاييه ايران قوه‌اي مستقل از ساير قوا در كشور است.

گفتني است؛ در اين جلسه ميهمانان و انديشمندان مصري ضمن طرح سؤال با نحوه كار دستگاه قضايي جمهوري اسلامي ايران آشنا شدند و در پايان اين ديدار نيز بر همكاري‌هاي قضايي و حقوقي بين‌ ايران و مصر تأكيد شد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: معاون ، اول ، قوه ، قضاییه ، رئیسی ، مصری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار