نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه مدارک مورد نیاز براي پيگيري پرونده باغ قلهک در مجلس هشتم جمع‌آوری شده است، گفت: موضوعاتی از این دست نباید مشمول مرور زمان شود.

احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه پيگيري پرونده بازپس‌گیری باغ قلهک زمان زيادي را به خود اختصاص داده است، گفت:‌ ايرادي که همواره وجود دارد ايجاد اختلال در روند بررسي موضوع با تغيير نمايندگان و مسئولان امر است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه تمام اسناد مورد نیاز براي پيگيري پرونده باغ قلهک در مجلس هشتم جمع‌آوری شده است، افزود: اکنون باید به صورت مستمر و مستند بحث باز‌پس‌گیری باغ قلهک را دنبال کرده و تمام ابعاد آن را مورد بررسی قرار داد.
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: در مالکیت جمهوری اسلامی ایران بر باغ قلهک تردیدی وجود ندارد و  اسناد و مدارکی که در مجلس هشتم جمع‌آوری شده نیز حاکی از همین موضوع است.
 
وی با بیان اینکه این پرونده به محاکم بین‌المللی ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: موضوع باغ قلهک به محاکم بین‌المللی ارجاع شده که من از جزئیات آن اطلاعی ندارم، لذا از کمیته مطالبات ملی در خصوص آخرین وضعیت پرونده، خواسته خواهد شد تا گزارشي ارائه كند.
 
دستغیب با بیان اینکه موضوعاتی از این دست نباید مشمول مرور زمان شود، تصریح کرد: پرونده‌هایی مانند باغ قلهک که از اهمیت برخوردار است باید در کوتاه‌ترین زمان و با هماهنگی سایر دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به نتیجه برسد و نباید مشمول مرور زمان شود.
 
وی در پایان اظهار داشت: مجلس و کمیته مطالبات ملی، بهترین مکان برای هماهنگی و یکی کردن نظرات مختلف هستند و باید از ورود برخی سلیقه‌ها در اين خصوص پرهیز کرد.

انتهاي پيام//
برچسب ها: باغ ، قلهک ، مجلس ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار