رئیس انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران گفت: یکی از بیشترین علت درخواست بیماران برای انجام ام آر آی ترس و هراس از ابتلا به بیماری ام اس مي باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر حسین پاکدامن، رئیس انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران در نشست خبری سی امین کنگره نورولوژی و الکتروبیولوژی گفت: پیشرفت بیماری های مغز و اعصاب روزمره شده است اهمیت آن به این است که که شیوع بیماری ها با افزایش سن ارتباط دارد.
بیماری های سکته های مغزی شیوع زیادی داشته که تشخیص و پیشگیری نقش مهمی در ابتلا به  آن دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 182 دستگاه ام آر آی در تهران فعال است افزود: تشخیص به موقع ام آر آی جان بسیاری از افراد را نجات میدهد در تمام دنیا اقدامات پاراکلینیکی که توسط پزشک تجویز می شود مورد نیاز نبوده است ولی دلیل بر این نیست که بگوییم ام ار آی نباید تجویز شود.

پاکدامن تصریح کرد: وحشت از ام اس بیشترین علت درخواست بیماران برای انجام ام آر ای است .
اطلاع رسانی در این زمینه بسیار اهمیت دارد اینکه بگوییم هر علامتی علامت ام اس نیست برخی بیماران با علائمی مانند گز گز دست، تاری دید و سرگیجه مراجعه می کنند و با تشخیص اینکه این بیماری علائمی از ام اس است  از پزشک درخواست انجام ام آر ای می کنند.

رئیس انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران اظهار کرد: تشخیص ام اس تنها با ام آر آی انجام نمیگیرد بلکه مجموعه از بررسی ها مانند گرفتن شرح حال بیمار، آزمایش و همچنین ام آر ای در تشخیص آن موثر است.

وی ادامه داد: 61 هزار و دویست بیمار مبتلا به ام اس تشخیص داده شده است که 29 هزار و ششصد بیمار تحت درمان با داروهای ام اس هستند.
ین دارو عوارض بسیار زیادی دارد و کیفیت زندگی بیماران را پایین می آورد.
مصرف داروهای ام اس ده سال از حمله اول تا صندلی چرخدار در بیماران پیشگیری می کند.

 وی عنوان کرد: گاهی افرادی پیدا می شوند که بدون اينكه مبتلا به ام اس باشند به دلیل تشخیص نادرست پزشک داروهای ام اس مصرف میکنند، تشخیص ام اس نیاز به بررسی های زیاد و خاص دارد./ح
برچسب ها: ام اس ، ام آرآی ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد بزرگی
۲۲:۵۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
اگر ابتلا به این بیماری در ایران به این حد از گستردگی رسیده بهتر است بجای حدس و گمان یا تجویز بیش از اندازه MRI که مَضرات خود را دارد روی تشخیص این بیماری توسط آزمایش خون به روش microRNA تمرکز و سرمایه گذاری شود تا استفاده بالینی آن در کشورمان هرچه زودتر شروع شود

خیلی از کسانی که واقعا مبتلا با ام اس نیستند نیاز به MRI جهت تشخیص پیدا نمیکنند و ماده حاحب وارد بدنشان نمیشود فقط با یک آزمایش خون بی ضرر متوجه مبتلا بودن یا نبودن شان میگردند

جستجوی کلیدواژه های microRNA و ام اس مطالب علمی بروز را نشان میدهد
آخرین اخبار