دبیر علمی کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران گفت: مصرف بیش از حد مسکن برای تسکین، سردرد وابسته به مسکن ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر منصوره تقاء در نشست خبری بیستمین کنگره نورولوژی و الکترو فیزیولوژی بالینی ایران گفت: بیشتر سردردهای خوش خیم هستند که سردرد های میگرنی و تنشی از شایع ترین سردردهای محسوب می شود، گاهی پزشک به بیمار تجویز می کند که هر وقت سردرد داشت مسکن مصرف کند ولی نمی گوید که برای سردردهای خوش خیم مصرف یک مسکن کافی است سردرد وابسته به مسکن ناشی از مصرف بی رویه مسکن بروز می کند که درمان آن سخت تر است.

دبیر علمی کنگره نورولوژی و الکتروفیزيولوژی اظهار کرد: نزدیک به 200 مقاله به دبیر خانه کنگره ارسال شده که 90مقاله به صورت سخنرانی و 80 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می شود سکته مغزی، تشنج، ام اس، سردرد، سرع و اختلال حافظه در یک روز از کنگره به صورت باز آموزی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در کنگره امسال بیماری های متابولیک دستگاه عصبی که به صورت اختلال در دستگاه عصبی پیش رونده خود را نشان می دهند در این کنگره مورد بحث قرار می گیرند در چند سال اخیر به همت متخصصان ژنتیک روشهای بررسی خوبی برای این بیماری انجام شده است تعدادی از این آزمایشها در داخل کشور و برخی نیز به آلمان فرستاده می شوند.

دبیر علمی این کنگره عنوان کرد: بیماری های متابولیک از سنین کودکی آغاز می شود ولی در سنین بزرگسالی اتفاق می افتد این بیماری ها قسمت اعظم بسیاری از بیماری های  طب را تشکیل می دهند که ازدواج فامیلی در بروز آن تاثیر دارد.

وی خاطر نشان کرد: در این کنگره 8 کارگاه با عناوین اصول پایه نوار مغزی صحیح، نوار اعصاب عضله، بررسی عروق داخل مغزی، آزمایشگاه دیجیتال پزشکی  و آموزش نحوه داوری مقالات ارائه می شود در این کنگره به پوسترهای برگزیده و مسابقه دستیاری جایزه اهدا می شود همچنین از کسانی که منجر به  ارتقاء سطح علمی مجله نورولوژی ایران شدند نیز تقدیر می شود.

لازم به ذکر است بیستمین کنگره نولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی  ایران 10 تا 13 اردیبهشت  در هتل المپیک تهران برگزار می شود./ح
برچسب ها: مسکن ، سردرد ، نورولوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.