نمایشگاه موسیقی با عنوان "زخمه های ماندگار"همزمان با آغاز جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس در تالارآفتاب کمپ پتروشیمی شهرستان بجنورد گشایش یافت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ این نمایشگاه همزمان با آغاز این جشنواره و با حضور هنرمندانی از سراسر کشور برای علاقمندان به هنر موسیقی در محل تالار آفتاب کمپ پتروشیمی بجنورد دایر شد.

رضا نادری مقدم، مدیراجرایی جشنواره دراین باره گفت: این نمایشگاهدر 3 بخش کلی عکس، ادوات موسیقی، کتاب و آثارصوتی و تصویری موسیقی مقامی استان برپاشده است.

وی افزود: در بخش عکس 40 قطعه عکس از هنرمندان پیشکسوت فقید و در قید حیات موسیقی مقامی استان که توسط "حسن فرهادی" هنرمند برجسته و عکاس بجنوردی خلق شده به نمایش گذاشته شد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی هنرمندان با گنجینه های میراث معنوی خراسان شمالی عنوان کرد.

نادری مقدم همچنین نمایش تازه ترین عناوین مکتوب و آثارصوتی و تصویری شامل مجموعه ای غنی از آثار منتشر شده در حوزه موسیقی مقامی و نواحی کشور را از بخش های دیگر به نمایش گذاشته در دل این نمایشگاه معرفی کرد.

وی در ادامه اظهارداشت:نمایش سازهایی از هنرمندان پیشکسوت فقید موسیقی مقامی استان همچون "مرحوم علی آبچوری"، "حسین به بی" و "پرویز دردی" شامل قشمه، سرنا، کرنا و دوتار در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

یادآوری می شود؛ نخستین جشنواره موسیقی خلیج فارس در خراسان شمالی تا هشتم اردیبشهت ماه در تالارآفتاب کمپ پتروشیمی بجنورد ادامه خواهد داشت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.