نماینده ویژه رییس جمهوری در طرح های مهر ماندگار کشور گفت: اغلب طرح های مهر ماندگار ،تا پایان دولت دهم به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، علی اکبر محرابیان پس از بازدید میدانی از چند طرح مهم مهر ماندگار استان مازندران در جلسه بررسی این طرح ها در محل استانداری گفت: اعتبار بیشتر این طرح ها در سال 91 تخصیص داده شده است و مشکل تامین اعتبار وجود ندارد.

وی از مدیران دستگاههای اجرایی به عنوان کارفرمایان خواست تا با نظارت بیشتر بر پیمانکاران طرح ها ی مهر ماندگار را به اتمام برسانند.

وی افزود: دولت از محل اعتبارات یک دوازدهم سال 92 نیز به صورت ویژه طرح های ماندگار را پشتیبانی کرده است.

نماینده ویژه رییس جمهوری در طرح های مهر ماندگار به وجود 46 طرح مهر ماندگار استان مازندران اشاره کرد و گفت بیش از 60هزار میلیارد ریال اعتبار سرمایه ای طرح های مهر ماندگار استان است.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان ساخت وتجهیز چهار بیمارستان در شهرهای محمودآباد ، نکا ، چالوس و آمل و ساخت یک دانشکده داندانپزشکی در ساری از طرح های مهر ماندگار در مازندران است ، گفت: دو بیمارستان 32 تختخوابی نکا و چالوس به بهره برداری رسیده است.

وی از پایان یافتن ساختمان دو بیمارستان 96 تختخوابی آمل و چالوس خبر داد و گفت: با تخصیص اعتبار تجهیز این دو بیمارستان تا پایان شهریور ماه انجام خواهد شد.وی با بیان اینکه دانشکده دندانپزشکی ساری با 71 درصد در حال ساخت است ، ادامه داد: اعتبار آن تامین و تا پایان تیرماه به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده ویژه رییس جمهوری در طرح های مهر ماندگار ، آسفالت 640 کیلومتر راه روستایی را از تعهدات دولت به عنوان مهر ماندگار در مازندران اشاره کرد و گفت تا کنون نیمی از این تعهدات در مازندران اجرایی شده و تا پایان شهریور ماه بقیه محورهای روستایی آسفالت خواهد شد.

وی به چهار بانده کردن محور قائمشهر - سوادکوه اشاره کرد و گفت: 40 کیلومتر آن به اتمام رسیده و 30 کیلومتر آن تا پایان خرداد به اتمام خواهد رسید.وی کمربندی جنوبی بابل به طول 16کیلومتر را از مهمترین طرح های مهر ماندگار در حوزه راه و شهر سازی عنوان کرد و گفت: یک هزارو 400متر از مسیر تملک نشده که با تخصیص 10میلیارد ریال اعتبار این امر صورت خواهد گرفت.وی بیان داشت: تا نیمه اول تیرماه سال جاری یک باند از این کمربندی زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی کمربندی شمالی ساری را ازدیگر طرح های مهم استان مازندران دانست و گفت: این طرح نیز با تامین اعتبار باید تا پایان تیرماه به بهره برداری برسد.وی به مجتمع فرهنگی و هنری مرحوم کردان ساری اشاره کرد و گفت: صد درصد اعتبار ساخت و تجهیز تمامی مجتمع های فرهنگی و هنری کشور تخصیص داده شده است.وی با بیان اینکه مجتمع ساری با 81 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است ، بیان داشت: مدیران استانی باید برای اجرایی شدن این طرح مهم فرهنگی بیشتر تلاش کنند.

محرابیان گاز دار کردن 60 روستا و دوشهر جدید التاسیس دابودشت آمل و مرزیکلا بابل را از تعهدات دولت در طرح مهر ماندگار حوزه نفت و گاز در مازندران عنوان کرد و گفت: این طرح ها

با 125میلیارد ریال به اتمام رسید.

نماینده ویژه رییس جمهوری مهمترین طرح های مهر ماندگار استان مازندران را در حوزه نیرو عنوان کرد و گفت: سد و نیروگاه تلمبه ای سیاه بیشه ، سد گلورد ، آب رسانی به شهرهای گروه الف ، فاضلاب ساری ، آبرسانی به رامسر و ساری ، شبکه های آبیاری چالوس ، گلورد و البرز را مهمترین طرح های این بخش عنوان کرد و گفت: دولت برای همه این طرح ها تامین اعتبار کرده است بطوریکه اغلب این طرح ها تاپایان شریور امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ساخت ورزشگاه حدود پنج هزار نفری لموک قائشمهر را از طرح های ورزشی مهر ماندگار در مازندران عنوان کرد و گفت: این طرح با 70 درصد پیشرفت در حال اجرا است.

نماینده ویژه رییس جمهوری در طرح های مهر ماندگار کشور از تخصیص دو میلیارد دلار تسهیلات ارزی به وزارت صنعت ومعدن و تجارت خبر داد و گفت: بسیاری از واحد های صنعتی و تولیدی کشور با این تسهیلات تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید.

محرابیان گفت: هشت واحد تولیدی و صنعتی صنعت ومعدن مازندران نیز تا دوماه آینده به بهره برداری خواهند رسید./س

برچسب ها: مهر ، ماندگار ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.