مدیر پروژه«رمان نوجوان امروز» از عرضه ۳ عنوان جدید از این پروژه در حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه كتاب تهران خبر داد و گفت: ترجمه رمان «هستی» از این مجموعه نیز خردادماه منتشر و رونمایی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از پایگاه خبری حوزه هنری،حمیدرضا شاه آبادی  مدیر پروژه «رمان نوجوان امروز»  از ارائه 3 عنوان جدید از این مجموعه در نمایشگاه كتاب تهران خبر داد و گفت:  این 3 عنوان عبارتند از: «رؤیاهایت را از دست مده»،‌ «پیاده‌نظام در پیاده‌رو»، «راز قلعه جنی»‌. 
 
وی افزود: رؤیاهایت را از دست مده» اثر افسانه گیویان داستان نوجوانی است كه در خانواده‌ای زندگی می‌كند كه وی را به فرزندی قبول كرده‌اند،‌ ولی در جشن تولد با واقعیتی روبرو می‌شود كه برایش تلخ است و در نهایت سرگذشتش با جنگ گره می‌خورد. 
 
شاه‌آبادی در اشاره به «پیاده نظام در پیانو» گفت: ایت اثر نوشته مرتضی كربلایی لو است كه داستان نوجوانی را روایت می‌كند كه پدرش برای تعمیرات ماشین‌آلات سنگین به جبهه می‌رود و این موضوع زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده و در طول داستان شخصیت اصلی با ماجرایی مواجه می‌شود كه با به جبهه رفتن پدرش دچار مشكل می‌شود،‌در واقع داستان شرح درگیری‌های زهنی این نوجوان درباره به جبهه رفتن پدر است. 
 
این نویسنده كودك و نوجوان در اشاره به اثر خود با عنوان «هیچ كس جرأتش را ندارد» گفت:‌ پیش از این اسم این رمان «راز قلعه جنی» بود كه تغییر یافت. 
 
وی گفت: «هیچ كس جرأتش را ندارد» با كارهای قبلی من تفاوت دارد و رمانی ماجراجویانه و پیچیده است كه حدس پایان داستان را با سختی ممكن می‌كند، اما در نهایت پایان این رمان با موضوع جنگ پیوند می‌خورد. 
 
مدیر پروژه رمان نوجوان امروز گفت: علاوه بر این 3 اثر تازه انتشار،‌ بالغ بر 45 عنوان دیگر از پروژه رمان نوجوان امروز در نمایشگاه كتاب تهران عرضه خواهد شد كه از این میان 18 عنوان دفاع مقدسی خواهد بود. 
 
وی كه رمان «وقتی مژی گم شد» را نیز با خود به نمایشگاه كتاب خواهد آورد،‌ در اشاره به این نكته كه برخی از عناوین پروژه رمان نوجوان امروز در حال ترجمه به زبان‌های دیگر است،‌گفت: ترجمه رمان «هستی» از فرهاد حسن‌زاده هم‌اكنون مراحل نهایی را طی می‌كند و اوایل خرداد ماه منتشر و رونمایی خواهد شد. 
 
«ننه یخی» «پسر و تابستان»، «چشم عقاب»،‌ «عاشقانه‌های یونس در شكم ماهی» و «لالو» از جمله دیگر آثار منتشر شده رمان نوجوان و در حال ترجمه است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار