رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي گفت: مصرف 3 برابر سيمان در ايران نسبت به جهان 3 برابر است که 700 کيلوگرم در سال مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ محمود فاطمي عقدا در چهارمين کنفرانس بين المللي بتن، با بيان اينکه اقدامات مهم در عرصه نوسازي و بازسازي واحدهاي مسکوني، از امکانات مهم در کاهش خطرات زلزله به شمار مي رود، افزود: در مقايسه با کشورهاي ديگر و سالهاي گذشته، بازسازي واحدهاي مسکوني بسيار موفق مطرح بوده و در اين زمينه ايران طرح هاي بسيار بزرگي را به کار برده است.
وي با اشاره به اينکه مصرف سيمان در کشور 2 تا 3 برابر متوسط مصرف جهاني است، افزود: مصرف سيمان در ايران بالاي 700 کيلوگرم است.
فاطمي عقدا در ادامه تصريح کرد: توجه به فرآورده هاي بتن در روسازي شهرها، راه هاي ارتباطي، بزرگراه ها و آزادراه ها، نشان دهنده رشد صنعت بتن و سيمان در کشور است.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه افزايش قيمت قير و ارزش افزوده آن، به استفاده از بتن تاکيد شده است، گفت: قير حاصل از صنعت پالايش به دليل دوام پايين و کيفيت نامناسب حذف شده است.
رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: حذف قير ايجاب مي کند که توجه جدي به صنعت بتن به عنوان فرآورده هاي آسفالتي داشته باشيم.
وي خاطرنشان کرد: در بخش سبک سازي ساختمان و فرآورده هاي ساختماني بتن بيش از 50 درصد از استانداردها افزوده شده است./س
برچسب ها: راه ، مسکن ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار