با فروکش کردن تنش‌ها در کشور بحران زده سوريه، بيش از ۴۵ هزار پناهنده سوري از جولاي ۲۰۱۲ از يک اردوگاه پناهندگان در شمال اردن به کشور خود بازگشته‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ظاهر ابو شهاب، مدير اردوگاه پناهندگان الزعتري روز دوشنبه گفت، طي ۹ ماه گذشته، ۴۵۸۶۵ پناهنده سوري «به صورت داوطلبانه موافقت کردند که اين اردوگاه را ترک کرده و به کشور خود بازگردند.»

وي افزود: «روزانه بين ۳۰۰ تا ۴۰۰ پناهنده تمايل خود را براي بازگشت به سوريه اعلام مي‌کنند.»

مليسا فلمينگ، سخنگوي دفتر کميسيرياي عالي پناهندگان سازمان ملل روز ۱۲ آوريل گفت، به دليل بهبود وضعيت امنيتي، سوري‌ها مايل به بازگشت به کشور خود هستند.

اردن ميزبان بيش از ۵۰۰ هزار پناهنده سوري است که بيش از ۱۶۰ هزار نفر از آنها در اردوگاه الزعتري ساکن هستند.

به دليل اعتراض پناهندگان به وضعيت زندگي خود در اردوگاه الزعتري، اين اردوگاه عرصه شورش‌ها و اغتشاشات پي در پي بوده است. آب و برق در اين اردوگاه کمياب است و خدمات ارائه شده به پناهندگان بسيار بي‌کيفيت است.

در پي درگيري بين نيروهاي امنيتي و پناهندگان سوري در الزعتري، ۱۰ افسر اردني ۱۹ آوريل زخمي شدند.

پناهندگان به ضبط و مصادره کمک‌هاي انسان دوستانه ‌توسط مقامات اردني اعتراض کرده و مي‌گويند، سوري‌ها بايد به نيروهاي پليس ۲۰۰ دلار بپردازند تا اجازه خروج از اين اردوگاه را پيدا کنند.

کشور سوريه از مارس ۲۰۱۱ عرصه درگيري‌هايي است که در جريان آن شمار زيادي از جمله بسياري از نيروهاي امنيتي و ارتش اين کشور کشته شده‌اند.

دولت سوريه مي‌گويد، هرج و مرج جاري در اين کشور از خارج طراحي و هدايت مي‌شود و گزارش‌هايي وجود دارد که نشان مي‌دهد شمار زيادي از شبه نظاميان از اتباع غير سوري هستند.
برچسب ها: بازگشت ، سوریه ، آواره ، اردوگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار