يك حقوقدان گفت: ارجاع موضوع خليج فارس به مراجع بين‌المللي از نظر قانوني صحيح نيست و ايران بدون هيچ ترديدي مالک جزاير سه‌گانه در خليج فارس است.

"بهمن کشاورز" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به مناسبت امروز و روز ملي خليج فارس و وضعيت حقوقي، آن اظهار داشت: مالکيت حقوقي اين جزاير جاي بحث نداشته و ايران بدون هيچ ترديدي مالک جزاير سه‌گانه در خليج فارس است.

وي ادامه داد: ارجاع اين موضوع به مراجع بين‌المللي براي رسيدگي و رايزني از نظر قانوني درست نبوده و مي‌توان اين قضيه را به اين مساله تشبيه کرد که وقتي شما سند مالکيت خانه‌اي را داريد کسي از راه برسد و بگويد من در ملک شما شريکم، يا ملک شما متعلق به من است، پس بياييد با هم تعيين داور کنيم يا به دادگاه برويم تا به کار ما رسيدگي کند.

رئيس اتحاديه سابق کانون‌هاي وکلا با بيان اينکه در روابط بين‌المللي تکرار يک عمل و عکس‌العمل ايجاد سابقه مي‌کند تصريح کرد: شايد کشورهايي که ادعاهاي مالکيت واهي بر جزاير را تکرار مي‌کنند گمان مي‌برند با گذشت زمان و تکرار مکرر اين مطالب، مي‌توانند موضوع را به نفع خود تغيير دهند.

كشاورز افزود: اگر بنا بر اين باشد که هر کشوري ادعايي را مطرح كند، قطعا ايران موراد بسيار جدي‌تري براي طرح در دسترس دارد.

اين حقوقدان خاطرنشان كرد: بر اساس مستندات قانوني، ايران مالك بي قيد و شرط جزاير سه گانه است.

گفتني است؛ اتحادیه سراسری کانون‌هاي وکلا در نظر دارد همايشي را در ارتباط با ابعاد حقوقی و تاریخی جزایر سه گانه در خلیج‌فارس، روزهای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت‌ماه در شهر شیراز برگزار کند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار