کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: قرار نیست ما تقابل و تخاصمی با دنیا داشته باشیم بلکه بهتر آن است که با تفاهم و همدلی بیشتر و اثبات حقانیت خود بکوشیم تا اصلاحات انجام شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ یحیی آل‌‌اسحاق دیروز در جمع فعالان احزاب و گروه‌های استان اردبیل افزود: ما در عرصه دیپلماسی دارای نقاط ضعف و قوت هستیم و به مانند عرصه اقتصادی از برجستگی‌های کلان دیپلماسی و خرد برخوردار هستیم که می‌توان بر این اساس دیپلماسی کشور را ارزیابی کرد.

وزیر بازرگانی دولت هاشمی تصریح کرد:‌ همان‌گونه که در اقتصاد مسایل کلان نظیر رشد اقتصادی، اشتغال، تورم، نظام ارزی و درآمد ملی مطرح است و در اقتصاد خرد نیز مسایل گرانی اجناس و برخی مسایل جزیی‌تر بیشتر مد نظر قرار می‌گیرد در عالم سیاست نیز یک سری خط و مشی کلی و اهداف عمومی پیش‌بینی شده که در این باب باید با تدبیر بیشتر عمل کرد.

آل اسحاق خاطر نشان کرد: ‌در شرایط کنونی ما از لحاظ دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی در وضعیت خوبی قرار داریم اما شاهد شکست استخوان‌بندی منطقه‌ای در عرصه حکومت‌داری هستیم به طوریکه سقوط بن‌علی و مبارک و دگرگونی فضای منطقه‌ای خاورمیانه حکایت از این دگرگونی وضعیت دارد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری همچنین بیان کرد:‌ در نظام جهانی، خاورمیانه شیشه عمر نظام‌های غربی و منطقه‌ای است و ادعا بر این است که با دستیابی به این منطقه می‌توان بر قلب کره زمین مدیریت کرد.

وی گفت: در این شرایط و اوضاع و احوال که دشمنان ما قصد حضور در منطقه را دارند باید با ملاحظات دقیق و مدبرانه جلوی کید دشمن و طرح حیله‌گرانه آنها را نظیر خاورمیانه بزرگ و یا سوریه اجیر شده در دست استکبار را گرفت.

آل اسحاق در ادامه یادآور شد: این برای ما افتخار است که آمریکا با ترس و واهمه از جمهوری اسلامی ایران سعی می‌کند منافع حداقلی خود را از این منطقه تأمین کند و کشور ما را به عنوان یک تهدید جدی برای منافع خود محسوب کرده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ضرورت هم‌خوانی و همگن شدن دیپلماسی خارجی و اقتصادی کشورمان را یادآور شد و گفت: ما نباید از یک طرف ادعای استقلال داشته باشیم و از طرف دیگر واردات ما هر روز بیشتر شود.

وی افزود: در جهت‌گیری و سیاست‌گذاری باید به سمتی حرکت کنیم که رهبری معظم انقلاب از ما انتظار دارند و گر نه با شیوه تخاصمی وارد شدن هیچ ثمری ندارد/س 

برچسب ها: اردبیل ، تفاهم ، و ، همدلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.