افزایش قیمت دلار تاثیر زیادی بر هزینه های شرکت های هوایی داشته است،خدمات رسانی این شرکت هواپیمایی به مناطق محروم رامی توان یکی از دلایل افزایش بدهی های این شرکت هوایی نامید.

کامبیز بابایی نعمتی، مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  درباره   شرایط اقتصادی شرکت های هواپیمایی گفت: افزایش قیمت  دلار تاثیر زیادی بر هزینه های  شرکت های هوایی داشته است، به عنوان مثال قطعه ای که  قبل از تحریم ها  قیمت آن  10هزار دلار بود  را هم اکنون باید  سه برابر قیمت گذشته خریداری کرد.
 
 به گفته وی شرکت های هوایی سوخت را با قیمت گرانی تهیه می کنند که  بالطبع برکاهش  در آمد وسرویس دهی  این شرکت‌ها تاثیر گذار است.
 
  در ادامه بابایی نعمتی درباره  بدهی شرکت هواپیمایی آسمان   به  شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران  افزود: بدهی  ایرلاین آسمان  به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ايران به2یا سه سال  گذشته و مدیران اسبق این شرکت  مربوط می شود  که هنوز هم  تصفیه  نشده است.
 
وی در خصوص  نحوه سرویس  دهی شرکت آسمان خاطر نشان کرد: خدمات رسانی این شرکت هواپیمایی  به مناطق  محروم را می توان یکی از  دلایل افزایش بدهی های این شرکت هوایی نامید، آن هم به این دلیل که  47مسیرپروازی هواپیمایی آسمان شامل مسیرهاي داخلی وخارجی کم سود است و برای ادامه این خدمات به پشتیابانی ها وحمایت های دولت ومجلس نیازمندیم.
 
بابایی نعمتی افزود:  گفتنی است که چندی پیش قرار بود دولت یک صد میلیارد تومان به شرکت  های  هوایی آسمان  و ایران ایر  پرداخت کند  که اگر این وعده هر چه زودتر  محقق شود  بالطبع 95 درصد مشکلات شرکت های هواپیمایی نام برده  بر طرف می شود،
 
مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان درباره  استقبال  مردم از شرکت های  هوایی  بعد از افزایش قیمت  ارز خاطر نشان کرد: بی شک افزایش قیمت دلار بر نحوه استقبال مردم  تاثیر  داشته است، اما به دلیل اینکه در این شرکت  خدمات  هوایی  به مسیر های داخلی  و کم  سود  ارایه  می شود به این خاطر مردم  از خدمات این  شرکت  استفاده می کنند  اما با تمام مشکلات سعی شده تا در  ارائه  بهینه خدمات کترینگ  و کاهش تاخیرات  پروازی  بیش از پیش بها داده شود.
 
در پایان  بابایی نعمتی در پاسخ به این سوال که  وضعیت آینده  هواپیمایی کشور را  چگونه ارزیابی می کنیدTافزود: مشکلات  برای همه است و تحریم ها بر اقتصاد کنونی جامعه بسیار  تاثیر گذار بوده است  اما با  استفاده از نیروهای کاردان می توانیم  تحریم ها را مهار کنیم ، باید توجه داشت که  تحریم ها  نسبت  به شرایط  اسفناک اقتصادی  فعلی  اروپا  قابل  مقایسه نیست  و در  چنین شرایطی باید   خود را آماده نگه داریم  بی شک انسان های توانمند  در شرایط سختی می توانند  خود را  اثبات کنند.

برچسب ها: بدهی ، بازار ، کترینگ ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار