رئيس ديوان عالي كشور گفت: راه حل قطعي و نهايي مشكلات و چالش‌ها، همدلي و اتحاد و همبستگي آحاد امت اسلامي و مسئولين كشورهاي اسلامي است و با اتحاد و همبستگي، مسلمانان مي‌توانند جلوي سلطه استكبار جهاني را بگيرند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، نشست رئيس ديوان عالي كشور با قضات عالي رتبه امروز سه‌شنبه(10ارديبهشت) برگزار شد.

در ابتداي اين نشست آيت‌الله محسني گركاني ضمن تبريك سالروز ميلادپر بركت سرور زنان جهان حضرت فاطمه زهرا(س) با قرائت حديث شريف نبوي با عنوان" اطلبوا العلم ولو بالصين" اظهارداشت: پيامبر گرامي اسلام آزاد انديشي علمي و بدست آوردن علم را هر چند با طي كردن مسافتي طولاني باشد مانند رفتن به چين كه در آن زمان سفر به چين كار آساني نبوده، لازم دانسته‌اند؛ بنابراين در هر زمان كه باشد، از عصر حجر تا عصر اتم، اين دستور عالي پيامبر اعظم (ص) پيام ارزشمندي است براي دانش پژوهان حوزوي و دانشجويان آموزش عالي و دانشگاه‌ها و يك سند اسلامي افتخارآميز در فراگيري دانش است. 

وي در ادامه افزود: فراگيري دانش در تمام رشته‌هاي علوم مذهبي، اقتصادي، سياسي، اخلاقي و ديگر رشته‌ها در صورتيكه كه خير دنيا و آخرت در آن ديده شود براي همه انسان‌ها لازم است.

آيت‌الله محسني گركاني تصريح كرد: در فضـاي آلـوده به شـرك و طاغوت صدر اسلام كه انسان‌ها بتهاي ساخته دسـت ساز خود را مي‌پرستيدند، پيامبر عظيم‌الشان اسلام در پرتو ايمان، فضاي آلوده به شرك را به اخلاق و معنويت تبديل و روشن نمودند و در زماني كه مبارزه با افكار شيطاني ابوجهل صفت‌هاي آن زمان كار دشواري بود، در همان فضاي تاريك، آزاد انديشاني همانند سلمان فارسي، ابوذر غفاري و مقداد و اويس قرني كه در ميان غوغاي بازار داغ بت پرستي مشركان و محيط آلوده به شرك و جهل و ضلالت مي‌زيستند، تسليم اعتقادات گروه خرافي و بت پرست نشدند و با ايمان و اعتقاد راسخ رستگاري و سعادت خود را در پرتو لااله الالله و محمد رسول الله جستجو مي‌كردند و اين تلاش آزاد انديشي تا عصر حاضر ادامه داشته و خواهد داشت.

رئيس ديوان عالي كشور با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در اجلاس علما و بيداري اسلامي افزود: امروز موج بيداري اسلامي در مسلمانان متجلي گرديده و مسلمانان به هويت اسلامي خودشان بر مي‌گردند و مقام معظم رهبري در اين اجلاس فرمودند: "ايستادگي براصول و فرهنگ اسلامي شرط پيروزي نهايي است" كه مطمئناً با موج بيداري اسلامي و اتحاد شيعه و سني در خاور ميانه، رژيم جعلي صهيونيستي مرگ دردناك خود را مي‌بيند و از صفحه روزگار محو مي‌گردد.

وي در ادامه تصريح كرد: امروز رژيم صهيونيستي با پشتيباني كامل آمريكا، در بعضي كشورهاي اسلامي مثل عراق و سوريه جنگ و اختلاف داخلي به راه انداخته و مي‌خواهد در ميان مسلمانان مردم آن كشورها تفرقه ايجاد كند و اينجاست كه مسلمانان بايد سنگر اتحاد اسلامي را محكم كنند و راه  نفوذ دشمن را مسدود نمايند و جلوي فتنه انگيزي و آسيب رساني دشمن را بگيرند.

اين مقام ارشد قضايي افزود: راه حل قطعي و نهايي مشكلات و چالش‌ها، همدلي و اتحاد و همبستگي آحاد امت اسلامي و مسئولين كشورهاي اسلامي است و با اتحاد و همبستگي، مسلمانان مي‌توانند جلوي سلطه استكبار جهاني را بگيرند و بر آنها پيروز شوند؛ البته هدف اصلي دشمنان از فتنه انگيزي، برهم زدن آرامش و امنيت كشور عزيزمان ايران مي‌باشد كه به يمن و لطف وجود نعمت ولايت فقيه هيچ گاه به مقصود شوم خود نخواهد رسيد.

رئيس ديوان عالي كشور با تاكيد بر لزوم هوشياري ملت ايران در عرصه انتخابات و لزوم توجه كامل آحاد مردم براي انتخاب فرد اصلح بعنوان رئيس جمهور آينده بيان داشت: ملت ايران بايد در انتخابات پيش رو هوشيار باشند تا يك مسئولِ انقلابيِ دلسوزِ جامعه، انتخاب شود تا به نفع همه مردم باشد اما اگر رئيس جمهور فردي باشد كه مديريت لازم را نداشته باشد يا نخواهد اعمال كند ،دود اين انتخاب به چشم همه ما خواهد رفت و همه از آن متضرر مي‌شويم.

وي افزود: همه ما بايد در فكر انتخابات آينده باشيم چرا كه مثلث شوم بعضي كشورهاي عربي و صهيونيسم و منافقين مصمم شده‌اند با حضور افسران اطلاعاتي و جاسوسي آمريكا و انگليس و بعضي از كشورها، منافقين را در ايران تجهيز كنند تا به تخريب افكار عمومي بپردازند و درگيري‌هايي بين طرفداران نامزدهاي انتخابات به وجود آورند و براي رسيدن به اين اهداف شوم خود 45 ميليون دلار بودجه در نظر گرفته‌اند و در اختيار منافقين قرار داده‌اند.

رئيس ديوان عالي كشور خاطرنشان كرد: اميد داريم با هوشياري آحاد مردم و جوانان پرشور و انقلابي كشور عزيزمان اين نقشه شوم آنها نيز نقش بر آب گشته و آسيبي به انقلاب و كشور ما وارد نشود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رئیس ، دیوان ، عالی ، کشور ، گرکانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار