نخست وزير ژاپن اعلام کرد گسترش همکاري ها بين توکيو و مسکو در بحبوحه تغييرات در منطقه آسيا - اقيانوس آرام از اهميت زيادي برخوردار است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ايتارتاس ؛ شينزو آبه روز سه شنبه در ديدار با سرگئي ناريشکين رئيس دوماي دولتي روسيه اعلام کرد به دعوت رسمي ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه به مسکو سفر کرده است. 

به گفته وي، در ده سال گذشته اين اولين ديدار آبه از مسکو بوده است.آبه گفت: به عنوان نخست وزير ژاپن توجه ويژه اي به روابط با روسيه دارم. اعتماد به روابط دو جانبه و همکاري بين دو کشور در بحبوحه تغييرات جدي در وضع راهبردي منطقه آسيا - اقيانوس آرام ضروري به نظر مي رسد.

آبه ابراز اميدواري کرد ديدار وي از مسکو تحرک جديدي در توسعه روابط بين روسيه و ژاپن ايجاد کند.آبه با اشاره به ديدار خود با پوتين خاطر نشان کرد اين ديدار صفحه جديدي را در تاريخ روابط دو کشور خواهد گشود.

پوتين و آبه بيست و نهم آوريل براي تقويت همکاري هاي دو کشور در بخش انرژي و ديگر بخش هاي اقتصادي توافق کردند. آنها همچنين تصميم گرفتند تلاش هاي خود را براي دستيابي به پيمان صلح بين دو کشور افزايش دهند.


برچسب ها: همکاری ، ژاپن ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار