فیلم سینمایی "میم مثل مادر" به کارگردانی رسول ملاقلی پور نوعی ادای دین واقعی به مقام مادر است.

اکبر نبوی (منتقد سینما) در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: به دلیل جایگاه مادر در میان ملت ایران، واکنش های سینمای ایران به مادر، جنبه ای طبیعی دارد زیرا برخلاف بسیاری از جوامع که دوره هایی، مردسالاری و زن سالاری را تجربه کرده اند در جامعه ایران همیشه مادر سالاری حاکم بوده است.
وی اظهار داشت: مادر ارزش و اهمیت بسیاری دارد و به شکل طبیعی و با توجه به تحولات معاصر جامعه ایرانی و نقش پررنگ مادر و زن، حتی می‌توان به نقش تاثیرگذار مادر در دوره های پیشتر نیز اشاره کرد.
وی تصریح کرد: نقش پررنگ مادران و زنان، هم ماههای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل ایجاد انگیزه اجتماعی قوی برای مبارزه با حکومت پهلوی و هم به دلیل نقش تاثیرگذار در طول 8 سال دفاع مقدس همیشه حائز اهمیت بوده و است.
وی اظهار داشت: به دلیل نقش تاثیرگذار زنان و مادران ایرانی در مقاومت مردان در دوران دفاع مقدس این ظرفیت شگفت انگیز ایرانی موجب تحیر سینما و کارگردانان شده است.
وی با اشاره به آثار فاخر ساخته شده با محوریت مادر، افزود: فیلم های "گلهای داوودی" "مادر" "بانوی اردیبهشت" "زیر پوست شهر" "میم مثل مادر" "مهر مادری" و "گیلانه" نمونه آثار فاخری هستند که در این زمینه ساخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: "میم مثل مادر" به طور واقعی، نوعی ادای دین به مقام مادر بود که رسول صدرعاملی به خوبی آن را به تصویر کشید./ص
برچسب ها: اکبرنبوی ، مادر ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار