يكي از متهمان پرونده كهريزك گفت: تصاویر منتسب به خانواده جوادي فر فتوشاپ نیست و اگر کارشناسان بخواهند می‌توانند تصاویر را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، پنجمين جلسه دادگاه پرونده موسوم به كهريزك لحظاتي پيش به رياست قاضي "سيامك مدير خراساني" آغاز به كار كرد.

طي اين جلسه دادگاه ادامه رسيدگي به اتهامات سه قاضي معلق دادگستري دنبال مي‌شود.

**حيدري فر و مرتضوي وارد دادگاه شدند.

**دفاعياتم را در جلسه گذشته مطرح كردم


**"علي‌اكبر حيدري فر" يكي از متهمان اين پرونده در حاشيه ورود به دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: طي جلسه گذشته كه روز دوشنبه برگزار شد دفاعياتم را در محضر دادگاه ارائه دادم.

وي افزود: قاضي حداد همچنان در دادگاه حاضر نمي‌شود و وكيل وي پاسخگو خواهد بود.

** دفاعيات يكي ديگر از متهمين در دادگاه ارائه شد

وكيل يكي از قضات معلق كهريزك گفت: طي اين جلسه دفاعيات موكلم را ارائه كردم.

** شايعه نمايش عكس در دادگاه كذب محض است


"صالح نيكبخت" وكيل خانواده جوادي فر در جمع خبرنگاران گفت: شايعاتي مبني بر نمايش تعدادي عكس در دادگاه مطرح شده بود كه اين مساله كذب محض است.

وي تصريح كرد: اين عكس‌ها هيچ ارتباطي به خانواده مرحوم جوادي فر ندارد و انتشار چنين اخباري جرم محسوب مي شود و قابل پيگري است.

** قاضي مدير خراساني ختم پنجمين جلسه دادگاه را اعلام كرد.

**از شيوه برگزاري دادگاه ناراضي‌ام


"سعيد مرتضوي" در حاشيه برگزاري دادگاه  كهريزك در جمع خبرنگاران گفت: بحثي را که به آقاي روح‌الاميني از سوي بنده اعلام كرده نوع ديگري مطرح شده است.

متهم رديف اول پرونده کهريزک ادامه داد: من در سخنانم موضوع مسئوليت‌پذيري را عنوان کرده بودم و گفتم که اگر توقع اين است که دادستان تهران بايد مسئوليت‌پذير باشد والدين نيز بايد در آن مقطع زماني بايد به توصيه‌هاي مسئولان گوش مي‌دادند.

وي درباره روند دادگاه اذعان داشت: از روند دادگاه راضي نيستم و دليلش غير علني بودن آن است در حال حاضر اتهامات ما به صورت علني در داخل و خارج از کشور بيان مي‌شود در صورتي که ما کوچکترين گناهي در قضيه کهريزک نداريم.

مرتضوي افزود: اگر امکان دارد از جلسه آينده دادگاه علني برگزار شود چراکه اطلاعات محرمانه وجود ندارد.

متهم رديف اول دادگاه کهريزک تصريح کرد: البته در حال حاضر نمي‌توانيم درباره روند رسيدگي اظهار نظر کنيم چراکه هنوز راي صادر نشده ولي از شيوه برگزاري دادگاه به خاطر غير علني بودن آن ناراضي هستيم.

وي گفت: بايد دادگاه به صورت علني برگزار شود تا رسانه‌ها بتواند اظهارات شکات و متهمان را گوش کنند چراکه دشمن موضوع دادگاه را براي سواستفاده از جريانات داخلي به کار برده است با حضور رسانه‌ها در دادگاه باعث مي‌شود افکار عمومي هم در جريانات جزييات دادگاه قرار بگيرند و درست قضاوت کنند.

**تصاوير منتسب به خانواده جوادي فر را به صورت مستند ارائه مي‌كنم

"علی‌اکبر حیدری‌فر" در جمع خبرنگاران درباره ارائه تصاویر مربوط به خانواده جوادی‌فر در دادگاه، اظهار داشت: هنوز این تصاویر را به دادگاه ارائه نداده‌ام، و اگر دادگاه بخواهد با مستندات این تصاویر را ارائه می‌کنم.  
 
متهم ردیف دوم پرونده کهریزک خاطرنشان کرد: این تصاویر فتوشاپی نیست و اگر کارشناسان بخواهند می‌توانند تصاویر را مورد بررسی قرار دهند.  
 
وی روند دادگاه را مثبت ارزیابی کرد.

**اژه‌ای، پورمحمدی و دری‌ نجف‌آبادی شاهدان روح‌الاميني

"عبدالحسین روح‌الامینی" در جمع خبرنگاران درباره شاهدانی که به دادگاه فرا خوانده بود گفت: شاهدانم را حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و آیت‌الله دری نجف‌آبادی و حجت‌الاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور معرفی کرده‌ام اما این که این افراد به دادگاه بیایند یا نه، برعهده رئیس دادگاه است.
 
وي ادامه داد:‌ 4 سال منتظر 3 اقدام شامل عذرخواهی، استعفا  و برکناری متهمان کهریزک بودیم؛ پس از اینکه هیچ کدام از این اقدامات صورت نگرفت سراغ محاکمه این افراد رفتیم، هرچه دادگاه بگوید همان را قبول داریم و با کسی که پدرکشتگی نداریم و نمی‌خواهیم به کسی ظلم شود.
 
وی درباره انتشار عکس فرزندش در اغتشاشات سال 88 اظهار داشت: اگر فرض کنیم که فرزندم در این اغتشاشات حضور داشته باید او را بکشند؛ در دادگاه عکسی ارائه نشد ولی خودشان این عکس‌ها را در فضای مجازی پخش کرده‌اند. 
 
به گفته روح‌الامینی امروز دادگاه وارد مسائل اساسی شد و توانست روند جدی‌تری را به رسیدگی‌ها بدهد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دادگاه ، کهریزک ، مرتضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار