به گزارش
گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از ايکو پرس علی مصریان - مدیر ارتباطات و امور بینالملل گروه صنعتی ایران خودرو - با بیان این مطلب اظهار کرد: فناوری «واقعیت افزوده» به زودی در تبلیغات خودروی رانا عرضه خواهد شد و در ادامه نیز سایر محصولات ایران خودرو توسط این فناوری معرفی خواهند شد.
وی در تشریح جزئیات بیشتری از این فناوری اظهار کرد: با استفاده از فناوری Augmented Reality می توان یک جسم با حالت مجازی را از دریچه دوربین گوشی تلفن همراه یا تبلت به حالت واقعی درآورد و به نوعی ماکتی از آن را در اختیار داشت.
مصريان تصریح کرد: برای استفاده از این فناوری، نرم افزار مخصوص آن به صورت رایگان روی گوشی تلفن همراه یا تبلت نصب خواهد شد؛ پس از آن چنانچه کابر تصویر محصولات ایران خودرو روی بروشور، کاتالوگ، روزنامه و بیلبرد ها را روبروی لنز دستگاه خود قرار دهد، نرمافزار پس از شناسایی تصویر، ماکت سه بعدی از خودرو ارائه خواهد کرد.
مصریان ادامه داد: در گام نخست اجرای این نرمافزار، کاربران میتوانند نمای بیرونی خودرو را از زوایای مختلف مشاهده و رنگهای متنوع را برای محصول مورد نظر آزمایش کنند؛ در فاز بعدی نیز کاربر میتواند نمای داخلی محصولات را به صورت سه بعدی مشاهده کند.
وی اظهار کرد: این فناوری در دنیا سابقه ای یک و نیم ساله داشته و توسط شرکتهای مطرح خودروسازی دنیا مانند بنز، فولکس واگن و ولوو به کار گرفته شده است، اما در ایران برای نخستین بار مورد استفاده قرار می گیرد.
مصريان اظهار امیدواری کرد با استفاده از این فناوری که حاصل ترکیبی از تکنیکهای تبلیغات و فناوریهای نوین است، هموطنان بتوانند با آگاهی و اشراف بیشتر خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.