امروزه آموزش و پرورش یک انسان مهمترین کار یک کشور است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکززنجان امام جمعه ابهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ابهرگفت: معلمان باید با عمل خود دانش اموزان متدینی را تربیت کنند و نظام آموزش و پرورش نیز باید در فکر حل مشکلات این قشر از جامعه باشد.

حجت الاسلام رحیمی افزود: شهید مطهری چشمه فیاض و جوشانی بود که می توانست برکات بسیار زیادی و جدیدی را به عالم اسلام ارزانی کند، اما دشمنان پیش از هر شخصی او را شناختند و اجازه ندادند بیش از آن به جوامع انسانی خیر و برکت دهد.

وی یادآورشد: این استاد والا مقام یک وظیفه شناس بود و در مقابل دین خودش را یک سرباز مطیع و فرمانبردار احساس می کرد و جامعه را همچون جراح و طبیب ماهر جراحی می کرد و به فکر معالجه می افتاد.

امام جمعه ابهرادامه داد: شهید مطهری یک فهمنده و فهماننده عالی بود چون معلم خوب کسی است که دانشجوی خوب و تشنه تعلم باشد و این دانشمند بزرگواراز آنجایی که متعلم خوبی بود معلم خوب و الگوی معلمان شد و لذا امروزه آموزش و پرورش یک انسان مهمترین کار یک کشور است.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: در صورتی که کشوری بخواهد به عزت مادی، سعادت معنوی، سیطره سیاسی، پیشروی علمی، آبادانی زندگی دنیا و هر هدفی دست پیدا کند باید به اموزش و پرورش به عنوان یک کار بنیادی نگاه کند و در فکر فراهم کردن مقدمات یک تحول بنیادین در آن باشد.

وی خاطر نشان کرد: معلمی حرفه و شغلی برای درآمد زایی نیست، معلمی عشق و هنر است وازاین رو در صورتی که معلمان بخواهند به عظمت مقام معلمی دست یابند و مورد رحمت خداوند قرار گیرند در ابتدا باید از نظر اخلاقی و دینی خود را بسازنند./س
برچسب ها: آموزش ، انسان ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.